Iemand helpen is altijd leuk. Vooral als je er een gezamelijk doel mee kan bereiken. Stichting Voedselallergie is een patiëntenvereniging die zich richt op de belangen van mijn klanten. Eens in de twee jaar organiseren ze een familiedag. Dit jaar is het zaterdag 3 november in Dierenpark Amersfoort. Het wordt een echt feest voor kinderen en biedt volwassenen veel informatie.
Voor mij een leuke manier om contact te krijgen met mijn doelgroep en te horen wat ze missen in hun dagelijks leven. Doordat ik ook de Allergiebeurs in AHOY organiseer ken ik de stichting goed. Toen de vraag kwam of ik de informatiemarkt wilde organiseren hoefde ik niet lang na te denken. Nieuwe informatie is er genoeg, lekkere nieuwe producten ook, die wil ik graag promoten!
Bij het opzetten van AllergieSupermarkt heb ik veel tijd besteed aan het opbouwen van goede relaties met diverse patiëntenverenigingen, allergologen, diëtisten etc. Verwijzers naar mijn shop dus. Een echt offline affiliateprogramma. Want als zij achter de shop staan, is het veel makkelijker om klanten het juiste gevoel te geven. Zij kunnen door middel van hun bladen, bijeenkomsten en websites veel voor AllergieSupermarkt betekenen.
Zo zijn er in elke branche wel verwijzers te vinden. Kijk eens om je heen, wie heeft er allemaal contact met JOU doelgroep?
Lever je producten voor kinderen? Bel de leidsters van de buitenschoolse opvang eens bij jou in de buurt. Laat de kids een middag met je product aan de gang gaan, schiet een stel mooie foto's en stuur die naar de (lokale) pers, de bladen die gratis verspreid worden via scholen, de opvang etc. Wellicht nog een leuk filmpje op YouTube waar je naar kan verwijzen?
Meer dan een middag plezier maken met je doelgroep kost het niet!
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
De kracht van offline affiliates
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.