Amerikaanse consumenten hebben zich tijdens Black Friday behoorlijk uitgeleefd in de winkels. Terwijl sommigen 'de slechtste kerstomzet in jaren' voorspelden, lijkt het allemaal erg mee te vallen.
Tot die voorlopige conclusie komt Customer Growth Partners (CGP) na het Thanksgiving-weekeinde. Dit bureau heeft zestig uur lang de drukte bijgehouden in winkels en op klantenservice-afdelingen. Ook werden enkele honderden winkels bezocht. De drukste online winkels waren volgens de onderzoekers Apple, Best Buy GameStop en Circuit City.
Volgens CGP-directeur Craig Johnston is het zelden voorgekomen dat zoveel voorspellingen het bij het verkeerde eind hadden. 'Dit was een sterk begin van het feestseizoen waar iedereen op had gehoopt', zo vertelt Johnston tegenover RetailBulletin. Volgens CGP zijn de online verkopen vermoedelijk tussen de 5 en 15 procent gestegen vergeleken met vorig jaar.
Meer officiële of betrouwbare omzetcijfers ontbreken vooralsnog.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Amerikanen tevreden over 'Black Friday'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.