Twinkle | Digital Commerce

Onafhankelijk onderzoek naar ACES Direct-producten

2017-05-26
200131
  • [nieuws]
  • 1:21

Aces Direct laat zijn producten beoordelen door middel van het online reviewsyteem van alaTEST. Dit onderzoeksbureau verzamelt en analyseert wereldwijde reviews van vakbladen en portals en koppelt hier een waardering aan. Het doel is consumenten beter voor te lichten over de kwaliteit van producten en zo te helpen bij het maken van een aankoopbeslissing.

Ruim 7.000 ACES Direct-producten zijn voorzien van reviews uit honderden bronnen. alaTEST gebruikt informatie van websites zoals consumentenbond.nl, Tipa.com, ZDNet.nl en Computable.nl. Ook worden Engelstalige bronnen aangeboord zoals Consumerreports, Cnet, PCWorld en Trustedreviews. Op basis van de verzamelde beoordelingen kent alaTEST vervolgens een alaSCORE toe aan een product. De score is een relatieve waardering die aangeeft hoe een product in vergelijking met anderen uit dezelfde categorie (bijvoorbeeld harde schijven) door experts beoordeeld wordt. De score geeft een kwaliteitsoordeel over een product op een schaal van 0 tot 100. ACES Direct geeft ook bezoekers en klanten de mogelijkheid om reviews te plaatsen.

ACES Direct zegt met deze service te willen voorzien in de groeiende behoefte van bezoekers naar onafhankelijke productinformatie. 'Onderzoeken wijzen uit dat reviews de winkelbezoeker helpen een aankoopbeslissing te nemen. Door de reviews en de alaSCORE te implementeren in de webwinkel, hoeft de klant niet meer naar vergelijkingssites te gaan of magazines zoals de consumentenbond te raadplegen. Overigens kunnen we de scores en de reviews op geen enkele manier beïnvloeden. De informatie die de bezoeker krijgt is onafhankelijk en wordt zonder tussenkomst van ACES Direct gepubliceerd', zegt marketingmanager van ACES Direct.