Twinkle | Digital Commerce

M4N ontwikkelt SEL (Search Engine Links)

2017-05-26
200131
  • [nieuws]
  • 1:22

Een hoge positie in Google behalen wordt steeds belangrijker. 'De positionering in de zoekresultaten van Google wordt bepaald door het aantal links via andere sites naar die van jou, en hoe relevant deze websites zijn', vertelt Ruud Kok van M4N. Speciaal voor deze linkpopulariteit of pagerank ontwikkelde M4N het product SEL (Search Engine Links). Ruim anderhalf jaar werd aan de nieuwe dienst gewerkt.

SEL zou een groot succes zijn in affiliate marketing, juist doordat er zoveel doorgelinkt wordt. 'Waar andere vormen van affiliate-links minder worden meegeteld in de positie, worden SEL-links normaal of goed meegeteld', aldus Kok. Een SEL link verwijst direct naar het domein van een adverteerder, terwijl clicks en leads wel geregistreerd worden. 'Bij SEL wordt geen redirect gebruikt door het netwerk, het is een nieuw type link. SEL-links linken direct naar de website van de adverteerder, door middel van een script op de pagina van de adverteerder. Zo kunnen we later achterhalen waar de bezoeker vandaan komt', verduidelijkt Kok het principe. Met het systeem van M4N is het mogelijk om ook bij directe links de omzet uit leads en verkopen te meten.  'Met SEL zorgen de website-partners dus voor directe bezoekers en tevens voor een hogere positionering in zoekmachines zoals Google', meent Kok. Volgens Kok is het met name geschikt voor sites met een bepaald aantal pagina's. Bijvoorbeeld verzekeraars met een tiental producten. 'Want', meent Kok, 'juist met een beperkt assortiment kun je snel stijgen in de zoekresultaten.'