Twinkle | Digital Commerce

Hazewindhond in reizen

2018-03-26
1000562
  • 1:27

De online reismarkt is uitgebreid met een nieuwe speler: Vakanties.nl. De consument kan er zijn vakantiearrangement van overnachting tot vervoer samenstellen op basis van realtime beschikbaar aanbod.

In de reisbranche zijn al vele succesvolle partijen actief, getuige Twinkles Travel top-30. Toch zien oprichter Joost Romeijn (founder Sundio Group) en ceo Judith Eyck (oud e-commerce manager Sunweb) mogelijkheden voor hun nieuwe online reisbureau. Eyck: ‘Vakanties.nl is onderscheidend in aanpak, doordat data de ruggengraat vormen van de onderneming. Elke handeling gebeurt op basis van inzicht, en niet op onderbuikgevoel. Onderscheidend voor de klant worden we wanneer we al onze data volledig kunnen inzetten om hem een realtime persoonlijk aanbod te doen.’ Het vakantieplatform ging live in december 2017. De focus ligt op een zo goed mogelijke gebruikerservaring voor de klant. ‘De website en e-mails passen zich aan naar zijn voorkeuren en de klantenservice is gericht op adequate en persoonlijke oplossingen’, aldus de ceo. ‘Innovatief is dat we nieuwe technologie van dynamic packaging - het bijna realtime samenstellen van vlucht en hotel tot een pakketreis - met data science-toepassingen combineren.’

Marketing – puur online - staat nog in de steigers. ‘We zijn bezig met het opzetten van marketing automation en realtime personalisatie.’ Uitdaging daarbij is wel het vinden van de juiste professionals. Daarnaast is het belangrijk om snelheid te behouden om te blijven doorontwikkelen, zegt Eyck: ‘De website is nu nog een MVP [minimum viable product, red.] waaraan nog veel getest en verbeterd gaat worden. Ik zie Vakanties.nl als een hazewindhond; als we een fractie aan wendbaarheid en snelheid verliezen zijn we ons competitieve voordeel kwijt.’ En tot besluit: ‘Onze ambitie is het beste reisbureau van Nederland te worden.’