Twinkle | Digital Commerce

E-mails van retailers minst geopend

2017-05-26
  • 0:45

In een onderzoek naar e-mailmarketingcampagnes van dertien sectoren scoren retailers met 35,3 procent het laagst op het gebied van het openingspercentage. In vergelijking: e-mails afkomstig van restaurants hadden een openingspercentage van 167.7 procent. Daarbij is ook het ‘heropen’-percentage meegenomen.

De Harte-Hanks Postfuture Index heeft betrekking op de periode januari - juni 2006. De organisatie heeft meer dan 4300 campagnes meegenomen in het onderzoek.

Volgens de onderzoekers moeten retailers voor iedere campagne doelen formuleren. Ook moeten instore-activiteiten aansluiten op e-mailverzendingen.

Gekeken naar de verschillen tussen zakelijke en consumentenmarkten, blijkt dat e-mail voor consumenten een hoger doorklik- en open percentage heeft. Respectievelijk 19.9 en 78.9 procent. Bij zakelijke e-mail is dit respectievelijk 11,2 procent en 67,7 procent.