Twinkle | Digital Commerce

Winnaars EMMA's bekend

2017-05-26
  • 1:25

Het is een gevarieerd rijtje namen met gevarieerde e-mailmarketingcampagnes. Bertoli, Essent, Martinair, Postbank, TPG Post en het Van Gogh Museum zijn de winnaars van de E-mail Marketing Awards (EMMA's). Zij presenteren hun cases tijdens de Nationale E-mail Marketing Conferentie op 7 september. Dan maakt Marc Borgers - juryvoorzitter en voorzitter van Emma-nl – ook bekend wie in aanmerking komt voor een bronzen, zilveren of gouden Emma.

‘Vorig jaar hadden veel cases een hoog "ik heb een mailing verstuurd en er is resultaat uitgekomen dus ik verdien een prijs"- gehalte’, licht jurylid Michel Schaeffer, marketing director Bol.com toe. ‘Dit jaar zijn er veel meer cases waarin e-mail een integraal onderdeel is van het bedrijfsproces en waarbij e-mail wordt ingezet om de klant beter te bedienen in plaats van de schreeuwtoeter van de organisatie te zijn. Organisaties gaan nu duidelijk professioneler om met e-mail. Zo wordt er onder andere meer gesegmenteerd en gepersonaliseerd, en is mail in veel gevallen een geïntegreerd deel van de communicatie-mix geworden.’

De winnaars in alfabetische volgorde:
 
Bertoli
Case: Ricetta di Bertolli
Bureau: Suntzu
 
Essent
Case: Essent verbruiks & tarievencommunicatie
Bureau: Veritate
 
Martinair
Case: Online verkoop ticketverkoop verhogen
Bureau: Yourzine
 
Postbank
Case: Postbank gaat de dialoog aan via e-mail
Bureau: RapidSugar
 
TPG Post
Case: online verhuiskaarten omzet via email strategie
Bureau: RapidSugar
 
Van Gogh Museum
Case: Videomail
Bureau: Bitmove

De vakjury

Marc Borgers, zelfstandig marketing adviseur (juryvoorzitter)

Beer Flik, managing director Dynamic Zone

Peter Joziasse, manager Innovatie Management TPG Post

Paul Petermeijer, managing director BBP

Michel Schaeffer, marketing director bol.com

In Twinkle nummer 7 die op 7 september verschijnt meer aandacht voor de winnaars.