Het is een gevarieerd rijtje namen met gevarieerde e-mailmarketingcampagnes. Bertoli, Essent, Martinair, Postbank, TPG Post en het Van Gogh Museum zijn de winnaars van de E-mail Marketing Awards (EMMA's). Zij presenteren hun cases tijdens de Nationale E-mail Marketing Conferentie op 7 september. Dan maakt Marc Borgers - juryvoorzitter en voorzitter van Emma-nl – ook bekend wie in aanmerking komt voor een bronzen, zilveren of gouden Emma.
‘Vorig jaar hadden veel cases een hoog "ik heb een mailing verstuurd en er is resultaat uitgekomen dus ik verdien een prijs"- gehalte’, licht jurylid Michel Schaeffer, marketing director Bol.com toe. ‘Dit jaar zijn er veel meer cases waarin e-mail een integraal onderdeel is van het bedrijfsproces en waarbij e-mail wordt ingezet om de klant beter te bedienen in plaats van de schreeuwtoeter van de organisatie te zijn. Organisaties gaan nu duidelijk professioneler om met e-mail. Zo wordt er onder andere meer gesegmenteerd en gepersonaliseerd, en is mail in veel gevallen een geïntegreerd deel van de communicatie-mix geworden.’
De winnaars in alfabetische volgorde:
Bertoli
Case: Ricetta di Bertolli
Bureau: Suntzu
Essent
Case: Essent verbruiks & tarievencommunicatie
Bureau: Veritate
Martinair
Case: Online verkoop ticketverkoop verhogen
Bureau: Yourzine
Postbank
Case: Postbank gaat de dialoog aan via e-mail
Bureau: RapidSugar
TPG Post
Case: online verhuiskaarten omzet via email strategie
Bureau: RapidSugar
Van Gogh Museum
Case: Videomail
Bureau: Bitmove
De vakjury
Marc Borgers, zelfstandig marketing adviseur (juryvoorzitter)
Beer Flik, managing director Dynamic Zone
Peter Joziasse, manager Innovatie Management TPG Post
Paul Petermeijer, managing director BBP
Michel Schaeffer, marketing director bol.com
In Twinkle nummer 7 die op 7 september verschijnt meer aandacht voor de winnaars.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Winnaars EMMA's bekend
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.