Bezorgkosten blijken voor veel consumenten nog altijd de grootste bron van ergernis bij online winkelen, zo concludeerde Ernst & Young onlangs in zijn tweemaandelijkse ICT Barometer. Bezorgkosten blijven een probleem in de marketing van webwinkels.
Volgens de onderzoekers kunnen webwinkels de consument tegemoetkomen. ‘Waarom bezorgt men niet alleen ’s avonds, zodat tweede en derde afleverpogingen voorkomen kunnen worden? Bovendien kan een bestelling vaak best een dag wachten, waardoor de kosten binnen de perken blijven’, vraagt Jacob Verschuur, directeur Ernst & Young ICT Leadership, zich af.
Wehkamp bekijkt mogelijkheden
Thuiswinkelier Wehkamp kijkt op dit moment naar mogelijkheden op dit gebied. ‘Er ligt op dit moment een voorstel bij de directie van onze werkgroep Bezorgkosten’, vertelt woordvoerster Joke Vrolijk. Over de inhoud van dit voorstel kan ze echter nog niet zeggen.
Bezorgkosten noodzakelijk
Jacky Lambert van Neckermann.com geeft aan dat de bezorgkosten noodzakelijk zijn om producten te versturen. ‘Uiteraard is het bezwarend voor consumenten, dat is logisch. Voor onze klanten is het geen drempel, maar wel voor potentiële klanten.’ De postorderaar heeft geen plannen om wijzigingen in de verzendkosten door te voeren. ‘We nemen regelmatig ons beleid onder de loep. Past het nog bij de markt? Toch heeft het voor ons geen prioriteit. We proberen potentiële klanten over te halen door continu te kijken naar het service-aspect.’
Inherent
Volgens Otto zijn bezorgkosten inherent aan de activiteiten van een postorderaar. ‘Klanten weten dat er voor de verzending betaald moet worden,’ vertelt woordvoerster Nicole Severijns. ‘We ervaren de verzendkosten wel als een grote ergernis voor de klant, maar niet meer dan andere ergernissen, zoals lang wachten op een bestelling of stoffen die anders ervaren worden dan in de catalogus.’ Otto heeft dan ook geen plannen om iets te wijzigen in het beleid. ‘Dat is ook heel moeilijk, omdat wij bepaalde afspraken hebben lopen, vaak voor meerdere jaren.’
Leuke actie die brievenbusbloemen! Alleen .... 28 september 2006 wordt alles aangeboden voor �9,95, om vervolgens nu TPG TNT is geworden er gelijk �12,50 van te maken. Leuke actie jongens, leuke actie!
Anno 2007 is het erg zinloos om dit soort laadtijden te meten voor onderzoek. Want?
Bovendien zitten de onderzoekers blijkbaar zelf nog steeds met hun zwaar geavanceerde isdn-lijn te pielen. Flauwekul natuurlijk. Onderzoeksinfo.
Héél sterk onderzoek, denk dat de telecompartijen hier weergaloos van gaan schrikken. Wat een waanzin met al die breedband in het land. dus....
Anno 2007 is het erg zinloos om dit soort laadtijden te meten voor onderzoek. Bovendien zitten de onderzoekers blijkbaar zelf nog steeds met hun zwaar geavanceerde isdn-lijn te pielen.
Verder nog nieuws?
zo juist gemeten... het duurt ca 69 sec voordat deze pagina is geladen en ca. 75 sec voordat ik de gelegenheid heb gekregen het bericht door te sturen...!!
ik ben niet helemaal mee eens met die uitspraak. ja een webwinkel kan meer bieden dan een vaste winkel,mar je hebt toch mee te maken met ruimte en kan daarom niet blijven kopen en wachten op de klanten. wel een webwinkel kan meer bieden doordat er wordt gewerkt met minder ruimte en personeel. ik, in mijn geval,ik zoek zoveel mogelijkheden om mijn producten te verkopen en ik doe dat in gehele Europa en sindskort ik verkoop ook aan anderen webwinkels en sportscholen in Belgie,Nederland en Frankrijk
Ze zijn echt mooi ook de verpakking ziet er goed uit. Goede nieuwe uitvinding en leuk om te krijgen