Wij zijn vaak op pad en dan is er niemand op kantoor om de post aan te nemen. Geweldig lastig als DHL, UPS of Mikropakket voor de deur staat. Niet één keer, maar vaak twee keer komen die bezorgers voor niks.
In zo'n geval zit er niks anders op dan maar weer twee uur te reizen naar een desolaat afhaalpunt op Westpoort of Schiphol-Rijk. Natuurlijk is dat afhaalpunt, net als het callcenter, alleen open tijdens kantooruren. Juist onze meest productieve uren. Vaak laten we het pakje gewoon terugsturen. Jammer… maatschappelijk niet echt verantwoord en hoogst klantonvriendelijk.
Postbus
TNT heeft daarvoor al generaties geleden een oplossing bedacht. De vertrouwde postbus, gewoon op vijf minuten lopen van ons kantoor. Kost een lieve duit, maar dan heb je ook wat.
Helaas weigeren de meeste webwinkels voor kantoorartikelen en computerbenodigdheden te leveren aan die Amsterdamse postbus. Zo schreef Centralpoint.nl ons bijvoorbeeld: ‘Helaas leveren de vervoerders niet aan een postbus’. Kortom: computer says no.
In ons geval is kiezen dan eenvoudig: geen postbus, geen business! Maar, de afhakers en nee-verkopen zien de webwinkels natuurlijk niet. Gelukkig zijn webwinkels als Bol.com en Managementboek.nl wel zo klantvriendelijk om ons via te postbus te leveren.
Kiezen
Waarom mag ik als klant niet gewoon zelf kiezen? Een oplossing ligt zo voor de hand. We kennen al iDeal voor betalen van internetbestellingen. Een enkele interface, lekker makkelijk, en daarna de betaalopties.
Waarom is er nog geen iDeal voor leveringen? Je plaatst je bestelling, je kiest het afleveradres en kunt via iDeal de leverwijze kiezen. Welke pakjesbezorger, welke tijdstip en tegen welke kosten. Ik wil mijn pakje-op-verzoek!
misschien ben ik gek hoor... Maar waarom verstuur je het dan niet gewoon naar je kantoor ipv je woonhuis?
leven kan zo simpel zijn
@Marko: omdat dit over ons kantoor gaat... dat kantoor is niet de hele dag bemand.
Ik ben het helemaal met je eens. Bovendien is het zonde van de twee ritten die TP, DHL, Selectvracht etc voor niets moeten maken. Laat gewoon aangeven welke dag en welk dagdeel iets kan worden bezorgd en op wel adres. Veel beter en veel goedkoper!! Bovendien scheelt het de klant ook tijd!!
Op zich wordt hier al een begin mee gemaakt door TNT Pakjegemak en Kiala. Hier bevinden zich ook locaties tussen die na kantoortijden open zijn. Alleen hier spreek je dus over on-demand ophalen en geen levering.
Ik ben het er wel mee eens dat hier nog veel mogelijkheden voor zijn (tijd, plaats, etc.) zoals ook voor de webwinkelier nog later orders kunnen versturen dan de kantoortijden. Een totale ideal levering voor zowel de webwinkelier en klant.
Beste Walther,
Wij als webshop(s) die geen eigen logistiek vervoerder hebben zijn afhankelijk van de dienst(en) die vervoerders kunnen leveren. 1 van die diensten is het tekenen voor ontvangst. Voor bijna alle bestellingen die worden verzonden, laten wij tekenen voor ontvangst. Bij bestellingen die per expresse worden verzonden gaat het om waardevolle producten. Daarom betaalt Central Point een extra bedrag en verplicht zo de vervoerder om uitsluitend te leveren indien u heeft getekend voor ontvangst. Deze maatregel dient als extra beveiliging voor onze klanten. Helaas is het niet mogelijk om bij het leveren op een postbus direct te laten tekenen voor ontvangst, omdat de klant niet zelf aanwezig is op zijn postbus. Vandaar dat wij niet leveren naar een postbus adres, verder uiteraard naar elk adres naar keuze.
Beste Walther,
Volgens mijn informatie is het juist omgedraaid:
DPD, DHL, GLS, UPS, etc, etc, zouden maar al te graag aan postbussen willen leveren. Alleen...TNT houdt dit volgens mij tegen om de reden die Marcel aangeeft
Ik ben het beslist met je eens dat de afstemming op de consument beter kan. Dat een consument, zonder de portemonnee flink te moeten trekken, bij een bestelling het exacte tijdstip van levering kan aangeven is m.i. een utopie
De vervoerders moeten m.i. gewoon wat harder innoveren. Via al lang uitgekauwde OR technieken is het voor een vervoerder in theorie betrekkelijk eenvoudig een planning te maken, zodanig dat hij de klant op de ochtend van de levering een SMS en/of een email kan sturen in welk tijdvak van een half uur tot een uur, het pakketje te verwachten is. Eventueel aangevuld met real-time geografische track and trace.
er zijn zat service punten in de buurt waar U uw pakje af kunt halen bv. van dhl
Dank voor alle leuke reacties. Stof tot nadenken... voor webwinkels maar ook de Kiala's van deze wereld. Ik heb overigens gekeken bij DHL op de website, maar DHL biedt mij (als ze twee keer voor niks langs zijn geweest) niet die mogelijkheid... waarschijnlijk omdat de webwinkel er niet bereid was voor te betalen. Ik ben wel bereid ervoor te betalen, maar krijg de keuze niet!
Webwinkels gaan er helaas nog te vaak vanuit dat consumenten binnen 24 uur beleverd willen worden. Dat blijkt maar al te vaak niet het geval. Ook maakt men zich (eenzijdig) nogal druk over de logistieke kosten. Ik ben er van overtuigd dat een aanzienlijk percentage consumenten meer wil betalen voor een vooraf afgesproken aflevertijd tussen 18.00 en 21.00 's avonds.Misschien niet voor een boek of een relatief goedkoop item, maar wel voor een iets duurdere bestelling. Welke webshop eigenaar pakt de handschoen op door deze tijvakbelevering actief aan te bieden? Ik denk dat er partijen zijn die deze leveringen graag uitvoeren. Niet voor 5 euro natuurlijk, maar die gooi je in een gemiddelde stad al snel in de parkeermeter als je even gaat shoppen.... Delivery on demand! Wie durft?
Xtra-Shop stuurt al een tijd de orders in gehele Europa alleen met DHL. Waarom ? Omdat ze bieden een betere en snellere levering dan alle anderen. Na de 2 leveringspoging, ken men wel opnieuw laten leveren,maar dat moet de verzender dat aanvragen bij DHL. In de omgeving vanwaar Xtra-Shop zich bevindt, we geven ook aan de klanten de keuze om thuis te leveren op afsprak ( dat doen we zelf) of dat de klanten de producten komen ophalen op afspraak en dat tot vrij laat in de avond. Een paar voorbeelden : - Pakket verzonden binnen Nederland met TNT Post neemt in de meeste gevallen 2 dagen in beslag. - Pakket verzonden binnen Nederland met DHL neemt maar 1 dag in beslag - Pakketten die gestuurd zijn aangetekend via TNT Post worden regelmatig toch afgeleverd bij de buren en dat ondanks de klachten. - Pakketten die gestuurd zijn aangetekend via DHL worden altijd bij de juiste ontvanger geleverd, behalve op verzoek van de ontvanger. - Track & Trace TNT Post,je kunt alleen de pakketten volgen in Nederland, buiten Nederland is alleen als IP Plus. - Track & Trace DHL werkt geweldig, je kunt alle zendingen volgen, dus ook buiten Nederland.
Hou toch op met je DHL juich verhaal. Selektvracht is een ramp.
Walther,
Zoals Ralph Michels hierboven al opmerkt heeft TNT het alleenrecht om te leveren aan haar zelfbedachte postbussen. Je stukje is op het punt van de postbussen dus niet correct. Je volgende punt, een soort ideal voor ransportmethoden kan natuurlijk al, indien de logistieke partij die fulfilment uitvoert een samenwerking heeft met alle transporteurs en deze dus aan haar klant aan kan bieden. Dat versnippert echter de aantallen pakketten per transporteur en dat doet en deel van de voordelen van grote volumes met transporteurs teniet. Ik denk dat we nog lang niet zijn waar we willen zijn: tegen aanvaardbare kosten een levering hoe en wanneer we willen.
Jeroen.
Eigenlijk bestaan er binnen de reguliere bezorgdiensten al veel verschillende mogelijkheden; voor 12.00, tussen 13.00 en 18.00, tussen 18.00 en 21.00 enzovoort. Ook is het mogelijk dat het pakket niet bij buren wordt afgeleverd of zelf ophalen bij een ophaalpunt in de buurt. Onze ervaring is dat consumenten zeker iets extraÂ?s over hebben voor dit soort extra bezorgservice. Krijg je tenminste je pakketje op de wijze die jou het beste uitkomt.
ShopVip.com heeft hier recentelijk al een mooie stap in gezet http://twinklemagazine.nl/nieuws/2010/03/shopvip.com-laat-klant-be/index.xml. Gewoon kunnen kiezen uit TNT, DHL Selektvracht óf Kiala. Heb je eindelijk keuze in wie het bezorgt, hoe het wordt bezorgd én wat het kost.
En hulde voor de webwinkel die straks ook ochtend, avond en Â?graag-niet-bij-de-buren-want-dan-zie-ik het-nooit-meer-terugÂ? aanbiedt :-). Het eventueel mislopen van volume korting (@Jeroen) zie je al snel terug in MEER klanten die VAKER terugkomen.
Vandaag verscheen op Logistiek.nl ook een aardig artikel over de problemen met de leveringen door webwinkels. http://www.logistiek.nl/supply-chain/supply-chain-management/did12996-webwinkels-worstelen-met-the-last-mile.html
Abert Heijn heeft het allemaal al goed overdacht en rekent verschillende tarieven in verschillende tijdvensters waarop de mensen thuis zijn om de goederen in ontvangst te nemen, Urgentie en nood aanwezig, want er moet gegeten worden.. De clownsbroek voor het feestje kan een dagje later of eerder wel. Tekenen voor ontvangst of anders geen deal is enige middel om mensen op de bezorgtijden thuis te hebben. Dat beperkt de webwinkels echter. En ach, nu zie ik mijn buren van 5 huizen verderop ook weer een keer als ik moet aanbellen omdat de clownsbroek daar is bezorgd. Pas bij het 5e huis op rij waren mensen afgelopen donderdag thuis.
Paazl is een geweldige service voor webshops die bezorgkeuze mogelijkheden willen aanbieden. Alle zendingen beheert de webwinkelier via één applicatie. Daarnaast heeft Paazl uitgebreide functionaliteiten zoals email en sms notificatie en geïntegreerde track&trace. Voor de consument betekent dit: zelf kiezen Hoe, Waar en Wanneer ze de aankopen willen laten bezorgen. Dus niet meer een dag vrij nemen om te wachten op de koerier die tussen 12 en 18 komt bezorgen!
http://www.paazl.com
Paazl werkt met selektvracht, slechter kan het niet.
waarom introduceert DHL haar Duitse Packstations niet in Nederland. een wereld oplossing.
Dan nog even over de postbussen! TNT heeft het alleenrecht, logisch zij is de organisatie die zorgt voor het onderhoud, vastgoed en de facturatie naar de postbus eigenaar. Laten deze clubs nu met zijn alle duidelijke afspraken maken over leveringen aan postbussen, je bent als pakketenleverancier sneller klaar, je bent je pakket gelijk op de eerste dag kwijt (i.p.v. meerdere keren terug komen) Sandd levert ook haar direct mailings op een postbus.
De bovenstaande reactie van Marcel van Centralpoint is feitelijk onjuist, ik ontvang wekelijks meerdere zendingen waar ik voor moet tekenen, deze liggen achter de postbussen ruimte in een afgesloten ruimte, sterker nog ik denk dat de controle op de uitgifte nog beter is dan aan de deur. Net als de schrijver van het artikel laat ik bedrijven die niet naar postbussen versturen ook achterwege en zoek ik verder.
Als ik een afspraak wil maken met mijn Energiewacht, kan ik die zelf inplannen op internet op een moment dat mij past. Dat zou ook mogelijk dienen te zijn voor het bezorgen van pakketpost omdat steeds meer mensen overdag niet thuis zijn. Iets meer betalen? Prima.
@ Margriet: je schrijft dat je best bereid bent om 'iets' meer te betalen voor een levering na inplanning. Dat horen en lezen we vaker. Maar hoeveel is dat 'iets' maximaal? Is dat twee keer de reguliere verzendkosten, meer, minder? Ik vermoed namelijk dat levering na inplanning eerder veel dan iets duurder zal zijn.
@ Vince: je schrijft dat je shops die niet aan postbussen leveren, ofwel shops die geen TNT gebruiken, achterwege laat. Dat zal TNT natuurlijk nooit doen besluiten haar postbussennetwerk aan andere partijen open te stellen.
Jeroen.
Jeroen, men gaat er vanuit de levering z.s.m. te willen ontvangen. Maar je zou ook een andere invalshoek kunnen kiezen, nl thuis zijn. Dus als ik mijn pakket liever op bv de eerstvolgende maandag wil ontvangen, en dat vroegtijdig plan, kan ik me niet voorstellen dat het ineens veel duurder zou zijn. Men hoeft nl maar eenmaal te bezorgen. Tweemaal voor niets aan de deur komen is prijziger, lijkt me.
walther heeft wat losgemaakt. :)
voor de geinteresseerden: http://twinklemagazine.nl/weblog/2010/05/de-klant-is-niet-zwakzinn/index.xml
Jeroen, ik ben het helemaal met je eens. maar prijstechnisch gezien verschillen de logistieke partners niet zo veel van elkaar. het is dubbeltjes werk, en daarbij hoeveel zendingen gaan er nu particulier naar een postbus? in onze webwinkel nog geen 2%
Waarom heb ik die postbus dan? omdat we niet altijd aanwezig zijn, en het postagentschap waar ik mijn pakketjes moet ophalen verder weg is dan mijn postbus en het agentschap zelf zijn openingstijden bepaald. (dus als meneer woensdag middag op de kinderen moet passen kun je de volgende dag terug komen) bovendien kom ik dagelijks op het business centrum van TNT om de pakketjes weer weg te brengen, 2 vliegen in 1 klap dus.
De schrijver van het artikel heeft het dan ook bij het juiste eind, waarom kan ik als klant de logistieke partner niet zelf kiezen. dan heeft de webwinkelier zijn klant en de klant zijn aankoop op een manier zoals hij/zij dat graag wil hebben.
Toevallig heb ik n.a.v. dit artikel navraag gedaan bij de alleraardigste dame van de postbussen ruimte, TNT moet verplicht pakketjes van andere partijen in de postbussen stoppen maar mag hier een onkostenvergoeding voor vragen, echter willen overige logistieke partijen niet voor deze kosten opdraaien. waar men niet over na denkt is dat men na het afleveren op de postbussen ruimte verder geen omkijken meer heeft, TNT zorgt dan voor de verdere afhandeling.
@Vince
"waarom kan ik als klant de logistieke partner niet zelf kiezen. dan heeft de webwinkelier zijn klant en de klant zijn aankoop op een manier zoals hij/zij dat graag wil hebben"
Omdat dat dat geen zin heeft. Alle systeemvervoerders hebben een nagenoeg identieke dienstverlening en concurreren op prijs en niet op toegevoegde waarde
@vince:
je hebt helemaal gelijk wanneer je zegt dat klanten zelf moeten kunnen kiezen. Dat is juist wat de Paazl software ondersteunt, waarmee je dan ook met verschillende distributeurs kunt werken (en niet alleen DHL Selektvracht zoals je in een eerder bericht aangaf).
@ralph:
er is wel degelijk verschil in prijs en dienstverlening. Sommige doen voor 10:00, anderen avond, niet-bij-buren, zaterdagbelevering enzovoort. Ook zijn er wel degelijk prijsverschillen. De keuze is aan de klant zou ik zeggen. Maar de webwinkelier moet de eerste stap zetten :-)
@Ramon
Dit zijn helemaal geen verschillen in dienstverlening naar de ontvanger toe. Dit zijn verschillen in gehanteerde middelen om de trefkans te verhogen, omdat die vervoerder de rotzooi kwijt moet.
Als de vervoerder kan beloven dat hij volgende week woensdag op 12 mei, in de avond tussen 19:00 en 21:00 uur het pakje aflevert, noem ik dat pas een onderscheidende dienstverlening. Maar dat kunnen ze niet. En om heel begrijpelijke redenen. Selektvracht kiest zelf wel uit welke avond men dan gaat langskomen, als jij als ontvanger "avondlevering" hebt aangegeven in de webwinkel.
Dat wat er in de buurt komt zijn de leveringen voor een bepaald tijdstip. Maar ja, dat kunnen ze ook vrijwel allemaal. Als de één ermee komt, volgt de ander al heel erg snel. Het is eenvoudig copieerbaar, totdat men pas ècht gaat innoveren op de gehanteerde middelen. Pas dan krijg je de webwinkels wel mee.
De vervoerder die onze webklanten op de vroege ochtend van de leverdag een email en SMS stuurt met het tijdvak van 30 minuten wanneer hij of zij bij onze klanten arriveert, heeft meteen een hoop webwinkels als klant. Dus, graag per ommegaande contact als je dat kan aanbieden ;-)
@ Ralph, die vervoerders zijn er wel, alleen zijn die een stuk duurder. En dan komen we weer bij een belangrijk punt, namelijk hoe duur mag en dergelijke service dan wel zijn? De consument klaagt dan wel over lveringen, of beter gezeg, heft en hoop extra wensen, maar beseft in het achterhoofd waarschijnlijk ook wel dat alles zijn prijs heeft. Uiteindelijk komen momenteel nagenoeg alle pakketjes wel op hun bestemming aan...
Jeroen.
beste Jeroen, welke systeemvervoerder (dus niet koerier) stuurt de ochtend van levering een SMS/email?
Daar ben ik beslist in geinteresseerd.
gr, R
@Ralph: je onderscheid tussen systeemvervoerder en koerier is de spijker op zijn kop. Beiden leveren het pakje af, alleen de prijs van de koerier is veel hoger. Daar doelde ik dus op. Koeriers kennen geavanceerde diensten met meldingen vooraf en belevering in kleine tijdvakken. Het zal de ontvanger wordt zijn of iemand en systeemvervoerder of een koerier is, alleen de daarbij behorende prijsverschillen zullen wel voor de ontvanger van belang zijn.
Dus nogmaals: hoe duur mag levering op afspraak (wie dat dan ook doet) zijn in de ogen van de consument?
Jeroen.
@Jeroen: exact...dat is idd m.i. de kern. Dat is ook het onderwerp wat ik aansneed in mijn blog artikel op 4 mei
Er is een hele goede oplossing voor de bovenstaande problematiek Dat is Dynalogic. Ontvangers kunnen bij bijvoorbeeld webwinkels aangeven of het pakket ma t/m zon in de ochtend, middag avond of in tijdblokken van 2/3 uur geleverd wordt. Deze logistieke dienstverlener is gespecialiseerd in "Just in time" consumentenlogistiek. Bij hen komt het bijna nooit voor dat een pakket de 1e keer niet geleverd wordt. Dynalogic maakt tevens gebruik e-mail/sms om de ontvanger optimaal te informeren over het tijdstip van levering. Klanten kunnen ook virtueel het pakket via google Eatrh volgen.
Ik heb,t helemaal gehad met UPS. Zij kunnen of willen geen dagdeel afspreken waarop zij kunnen leveren, je moet gewoon de hele dag thuis zijn en dit is juist wat ik niet kan ( werk full time in wisselende diensten dus ben afhankelijk van de ochtenden) de buren vragen de hele dag voor mij thuis te blijven is uiteraard ook geen optie en zelf afhalen op,t dichtsbijzijnde UPS afhaalpunt is voor mij 50 km rijden ( enkele reis) komt nog bij dat zij om 17.00 uur gesloten zijn!! Vind,t echt te gek voor woorden in deze 24 uurs maatschappij. Dure bestelling gedaan, groot pakket ( dus kan niet door de brievenbus) dan mag ik toch verwachten van,t bedrijf waar ik mijn bestelling heb gedaan dat zij er voor zorg dragen dat er correct geleverd word en ik in ieder geval geen 100 km moet rijden om mijn duurbetaalde pakket ook nog eens zelf op te gaan halen! Hier zijn zowel UPS en het bedrijf waar ik mijn bestelling heb gedaan ernstig in gebreke.
Nu is deze discussie inmiddels al 32 reacties lang en zijn alle elementen al 3-4 keer aan bod gekomen en toch blijft iedereen appels met peren vergelijken en preken voor eigen parochie.
Er zijn syteemvervoerders en koeriers:
1) koeriers doen aan echte tijdvakleveringen, m.a.w.: jij kan bepalen in welk tijdvak je pakketje geleverd wordt. Dus echte Delivery on Demand. Kost een paar centen, maar als je het er voor over hebt, moet je dit vooral doen.
2) Systeemvervoerders als TPG, DPD, DHL, UPS, doen niet aan Delivery on Demand. Althans, jij kan niet van te voren bepalen op welk tijdstip je je pakket wil hebben. Echter, door optimalisatie in het afleverproces en door gebruikmaking van nieuwe technologie kan men op de dag van levering steeds beter inschatten in welk tijdvak de levering plaats zal vinden en de ontvanger daarover informeren. Dit is over 1-2 jaar commodity (GPS tracking, SMSjes, etc) . Dat helpt alweer een klein beetje om de trefkans te vergroten. Want om dat laatste gaat het namelijk voor die systeemvervoerders. Jou, als ontvanger vertellen wanneer ze komen zodat jij als ontvanger jezelf weer aanpast aan de bezorger. Men levert dus nog steeds op het tijdstip dat het de vervoerder het beste uitkomt.
Bij de koerier is dat dus andersom. Die past zich aan, aan jouw wensen! Dat is pas 'delivery on demand' waar de schrijver het over heeft.
Alleen, dit is meteen een paar duizend procent duurder dan aflevering door een systeemvervoerder. Logisch, want men heeft nauwelijks optimalisatie mogelijkheden.
Delivery on demand voor systeemvervoerders is simpelweg onmogelijk.
Dank voor de vele reacties, ook via mail kreeg ik meer dan 50 inspirerende reacties)!
Ook op mijn column op nuzakelijk.nl kwamen veel reacties van webwinkels, dienstverleners, ICT-aanbieders en consumenten:
http://www.nuzakelijk.nl/de-laatste-meter/2292283/webwinkels-moet-echt-beter.html
Ook veel positieve reacties van zowel de grote koeriers als de systeemvervoerders. De grote jongens als DHL (in Duitsland) en TNT (in Nederland) zijn bezig met mooie innovaties.
Ik kom er binnenkort in een aantal columns op terug.
De prijsverschillen tussen tijdvensterleveringen en fire-and-forget leveringen zijn overigens veel minder groot dan ik dacht!
En de aandacht bij de professionele webwinkels komt steeds meer te liggen op de totale cost-to-serve (dus order to payment) en minder op de kosten van de ene enkele transportschakel.
Kortom, lessons-learned. En wordt vervolgd!
is die Marko Rinstra wel goed bij zijn hoofd? altijd en overal mee te bemoeien.... misschien pc weg doen en fiets kopen :P
Erg goed dat dit onder de aandacht wordt gebracht. Maar of er voor de consument wat gaat veranderen, ik ben bang dat dat nog even gaat duren.
Voor bedrijfen zijn pakketdiensten perfect. Voor (werkende)consumenten en/of zzp-ers een ramp. Die zijn namelijk overdag niet thuis en juist dan bezorgen zij. In ons huishouden ervaren wij het regelmatig. Ik werk hele dagen, mijn partner is zzp-er.
Met Selektvracht hebben wij hele slechte ervaringen. DPD, UPS en GLS zijn ook niet bepaald makkelijk.
DHL gaat nog redelijk goed aangezien wij het aangeboden pakket dezelfde dag na 18.00 kunnen afhalen bij DHL (tip van een bezorger). Het beste werkt, in mijn ogen, nog TNT Post, daar kun je tenminste het pakket ophalen op het postkantoor.
Ervaring heeft ook geleerd dat een afspraak plannen via de site van de vervoerders ook geen zin heeft. Ze komen gewoon wanneer het hen uitkomt en niet wanneer jij het graag zou willen. Zoals al eerder aangegeven; waarom niet vooraf een SMS versturen met de verwachte levertijd??? In dit digitale tijdperk waarbij heel veel digitaal gaat en zo goed als iedereen een mobiel heeft moet dat toch kunnen???
Punt blijft voorlopig dat de verkoper de touwtjes in handen heeft. Zij bepalen de prijs en service, en omdat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet (wij rekenen geen bezorgkosten!!!) blijft er niet veel over. De vervoerders kunnen niet investeren in goede service omdat daar het geld niet voor is. Veel consumenten zijn best bereid verzendkosten of iets meer verzendkosten te betalen als daar een goede bezorging tegenover staat. Zelf heb ik dit al een paar keer bij een leverancier aangekaart dat ik best meer wil betalen voor bezorgkosten als zij via een andere vervoerder bezorgen(nu Selektvracht). Maar nee, dat willen ze niet dus ben ik nu zover dat ik er niet meer bestel. Zowiezo kijk ik sinds een tijdje altijd via welke vervoerder ze bezorgen. Bevalt het niet, bestel ik er niet.
Ik denk dat de enige manier om bedrijven zover te krijgen dat ze met een fatsoenlijke vervoerder in zee gaan is er niet meer te bestellen. Doet men dat niet dan blijft alles bij het oude, mensen bestellen toch wel..... en het zal hen een zorg zijn hoe dat pakketje er komt.
Ik hoop dat er een verandering komt in de manier van bezorgen maar ben bang dat het nog een harde noot zal zijn die gekraakt moet worden.
Goed dat dit aandacht krijgt.