Twinkle | Digital Commerce

Waarom is er geen iDeal voor leveringen?

2017-05-26
580386
  • 1:26

Wij zijn vaak op pad en dan is er niemand op kantoor om de post aan te nemen. Geweldig lastig als DHL, UPS of Mikropakket voor de deur staat. Niet één keer, maar vaak twee keer komen die bezorgers voor niks.

In zo'n geval zit er niks anders op dan maar weer twee uur te reizen naar een desolaat afhaalpunt op Westpoort of Schiphol-Rijk. Natuurlijk is dat afhaalpunt, net als het callcenter, alleen open tijdens kantooruren. Juist onze meest productieve uren. Vaak laten we het pakje gewoon terugsturen. Jammer… maatschappelijk niet echt verantwoord en hoogst klantonvriendelijk.

Postbus
TNT heeft daarvoor al generaties geleden een oplossing bedacht. De vertrouwde postbus, gewoon op vijf minuten lopen van ons kantoor. Kost een lieve duit, maar dan heb je ook wat. 

Helaas weigeren de meeste webwinkels voor kantoorartikelen en computerbenodigdheden te leveren aan die Amsterdamse postbus. Zo schreef Centralpoint.nl ons bijvoorbeeld: ‘Helaas leveren de vervoerders niet aan een postbus’. Kortom: computer says no.

In ons geval is kiezen dan eenvoudig: geen postbus, geen business! Maar, de afhakers en nee-verkopen zien de webwinkels natuurlijk niet. Gelukkig zijn webwinkels als Bol.com en Managementboek.nl wel zo klantvriendelijk om ons via te postbus te leveren.

Kiezen
Waarom mag ik als klant niet gewoon zelf kiezen? Een oplossing ligt zo voor de hand. We kennen al iDeal voor betalen van internetbestellingen. Een enkele interface, lekker makkelijk, en daarna de betaalopties.

Waarom is er nog geen iDeal voor leveringen? Je plaatst je bestelling, je kiest het afleveradres en kunt via iDeal de leverwijze kiezen. Welke pakjesbezorger, welke tijdstip en tegen welke kosten. Ik wil mijn pakje-op-verzoek!