De marktplaats van Kaufland is nu ook actief in Italië. Daarmee breidt het e-commerceplatform zijn Europese bereik verder uit.
Italiaanse consumenten kunnen door deze uitbreiding kiezen uit meer dan vijf miljoen artikelen in categorieën als elektronica, wonen, tuin, sport, baby en mode. Italië voegt zich daarmee bij de bestaande marktplaatslanden: Duitsland, Polen, Tsjechië, Slowakije, Oostenrijk en Frankrijk. In totaal maken inmiddels 13.000 verkopers gebruik van het Kaufland-platform, waarvan 3.000 actief zijn op Kaufland.it.
Voor Europese webwinkeliers biedt de uitbreiding extra verkoopkansen in Zuid-Europa. Volgens Gerald Schönbucher, e-commerce-bestuurder bij Kaufland, genereren verkopers die op alle marktplaatsen actief zijn gemiddeld 50 procent meer omzet dan verkopers die zich beperken tot Kaufland.de.
Europese strategie met Kaufland Global Marketplace
De uitbreiding maakt deel uit van de bredere strategie van de Schwarz Gruppe om een Europees alternatief te bieden voor internationale e-commercegiganten. Met de Kaufland Global Marketplace kunnen verkopers hun assortiment via één registratie aanbieden op zeven verschillende marktplaatsen. Daarbij worden extra diensten zoals productvertalingen en lokale support gratis aangeboden.
Met de recente lanceringen in Frankrijk en nu Italië, bereikt Kaufland inmiddels bijna 140 miljoen potentiële klanten in Europa.

Slimmet zet van Kaufland. Wij zien zelf steeds meer interesse in Kaufland vanuit onze klanten, met name vanweg de snelle onboarding, heldere work flows en de lage concurrentie op veel zoektermen.
Je reactie op Bram: