Webshop Spiru – in 2019 nog genomineerd voor de Beste Starter Award tijdens de Shopping Awards – is onlangs failliet verklaard. De mogelijkheden voor een doorstart worden onderzocht.
Spiru verkocht ‘spirituele en zenvolle producten’ en groeide in de afgelopen jaren naar eigen zeggen uit tot een sterk merk. ‘We bouwden met hart en ziel aan een merk dat mensen hielp bij een zenvol leven’, aldus oprichter Yorick Keijzer in een bericht op LinkedIn.
Volgens Keijzer heeft een combinatie van kostenstijgingen na corona en toenemende concurrentie van platforms als Temu het bedrijf de das omgedaan. Toch ziet hij volop kansen voor een doorstart. ‘Spiru heeft nog steeds een sterke merknaam, een miljoenenomzet, een team van 15 toppers en een solide e-commerceplatform. Een unieke kans voor e-commercepartijen die willen uitbreiden met een merk dat staat voor zingeving, duurzaamheid en community.’
De meest leuke webwinkel met een gezonde dosis humor en de fijnste producten willen we niet kwijt!
Je reactie op Thea:
Als je failliet gaat omdat Temu je concurrent is zegt mij veel over het assortiment, je voert voornamelijk namaak en nep edelstenen dus.
Je reactie op Sellaw: