Twinkle | Digital Commerce

Imke Walenberg nieuwe hoofdredacteur van Twinkle

2025-11-20
1000562
  • [nieuws]
  • 1:31

Twinkle heeft een nieuwe hoofdredacteur. Per 1 januari 2026 is Imke Walenberg eindverantwoordelijke voor de fysieke en online uitgaven van de e-commerce vaktitel.

Walenberg (1985) is geen onbekende voor Twinkle. Ze is namelijk ook hoofdredacteur van Marketingfacts en (hoofd)redacteur online bij MarketingTribune. Beide titels zijn onderdeel van de uitgever BBP Media en zustertitels van Twinkle. Sinds de zomer vervult Walenberg al de rol van hoofdredacteur ad-interim bij Twinkle. Ze is de opvolger van Daniel Verheij, die in juni 2025 vertrok.

Bij Twinkle wordt Walenberg verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de online- en printuitgaven, evenals de Twinkle100. Ook zal ze actief betrokken zijn bij de totstandkoming van de events van Twinkle.

Walenberg: 'E-commerce verandert snel, en juist daarom moet Twinkle niet alleen verslag doen, maar echt vooruitkijken. Ik wil dat de titel weer een herkenbaar gezicht krijgt, met meer ruimte voor de mensen achter de ontwikkelingen.'          

Met de komst van Walenberg is het redactieteam van Twinkle weer compleet. Het team bestaat daarmee uit Imke Walenberg (hoofdredacteur), Danielle Scheffer (eindredacteur) en Jelle Kempe (redacteur).

Peter van Balsfoort, CEO van BBP Media: 'Imke brengt een unieke combinatie mee: haar ervaring bij MarketingTribune, haar aanhoudende rol als hoofdredacteur van Marketingfacts én haar frisse blik op e-commerce. Die kruisbestuiving binnen ons portfolio is precies wat Twinkle nu nodig heeft. Ze weet wat er speelt in de bredere marketing- en retailwereld én kan dat vertalen naar relevante, toekomstgerichte vakjournalistiek. We hebben het volste vertrouwen in de koers die ze met het team gaat neerzetten.'

Over Imke Walenberg

Imke Walenberg heeft meer dan vijftien jaar ervaring op het gebied van content, zowel in PR, communicatie als ondernemerschap. Walenberg behaalde haar Bachelor Taal & Cultuurstudies en Master Mediëvistiek aan de Universiteit Utrecht. Naast haar rol bij Twinkle, Marketingfacts en MarketingTribune is Imke oprichter en eigenaar van lifestyleplatform Daily Cappuccino. Ook was ze als docent verbonden aan de hogeschool TIO.