Twinkle | Digital Commerce

Deliveroo introduceert white label bezorgdienst voor retailers

2025-04-11
1000562
  • [nieuws]
  • 1:06

Deliveroo heeft een nieuwe dienst gelanceerd: Deliveroo Express. Deze white label oplossing stelt supermarkten en andere retailers in staat om on-demand bezorging aan te bieden via hun eigen website of app.

Klanten kiezen daarbij aan het einde van hun bestelling voor bezorging via Deliveroo, zonder dat dit ten koste gaat van de merkbeleving van de retailer. Alle communicatie met de klant blijft in handen van de retailer, terwijl Deliveroo de bezorging verzorgt.

Tesco de eerste

Tesco is de eerste partner die gebruikmaakt van Deliveroo Express. In Ierland test de supermarktketen de dienst onder de naam Tesco Whoosh, in drie winkels. Klanten binnen een straal van 4,5 kilometer kunnen daar ruim 3.000 producten binnen 45 minuten thuis laten bezorgen.

Deliveroo biedt sinds 2020 al een vergelijkbare dienst aan voor restaurants. Die technologie is nu ook beschikbaar voor retailers. De bezorgdienst ziet veel groeikansen in dit segment. De supermarktactiviteiten van Deliveroo zijn inmiddels goed voor 16 procent van het bruto transactievolume. Naast Tesco werkt het bedrijf onder meer samen met Sainsbury’s, Morrisons en Co-op.

De uitrol van Deliveroo Express start in het Verenigd Koninkrijk en Ierland, maar uitbreiding naar andere markten staat op de planning. Nederland hoort daar niet bij: Deliveroo vertrok namelijk in 2022 uit ons land.