Afgelopen 28 maart werden de Shopping Awards weer uitgereikt. Winnaars gelauwerd en flessen ontkurkt. In deze special licht de redactie Twinkle de winnaars uit. Vandaag: het interview Willemijn Vink, product owner e-commerce Zorgboodschap
Waarom verdienen jullie het om te winnen?
‘Zorgboodschap heeft tegelijkertijd een nieuwe webshop, ERP- en PIM-systeem gelanceerd. We hebben de grote complexiteit in onze dagelijkse processen voor het snel en compleet bestellen en bezorgen van eten en drinken in de zorgsector eenvoudig weten te presenteren aan onze gebruikers, zonder daarbij commerciële mogelijkheden uit het oog te verliezen. De nieuwe webshop is veel intuïtiever in gebruik dan de vorige en onze klanten profiteren van een zeer efficiënte manier om hun bestelling te kunnen plaatsen. Zo is de sessieduur met bijna 30 procent afgenomen. Hierdoor blijft er zoveel mogelijk tijd over voor waar het in de zorg echt om draait: zorg en aandacht verlenen aan de bewoners.’
Wat zijn de grootste uitdagingen op dit moment?
‘Na de afronding van de uitrol van de nieuwe webshop eind 2024, ligt de focus nu op het maximaal benutten van de mogelijkheden. We gaan het commerciële rendement uitbouwen en het gebruiksgemak verder optimaliseren.’
Wat moet een webshop vandaag de dag doen om succesvol in b2b te zijn?
‘De webshop moet een b2c-achtige ervaring inclusief inspiratie bieden. De zorgmedewerker die dagelijks de boodschappen en maaltijden bestelt, kent deze ervaring natuurlijk ook als consument van de grote b2c-platformen. Typische b2b-mogelijkheden, zoals klantspecifieke prijzen, assortimenten, leverschema’s, maaltijdcycli, campagnes et cetera moeten naadloos in deze dagelijkse ervaring met onze webshop verwerkt zijn.’
Waar denk je met jouw bedrijf over vijf jaar te staan?
‘Met de nieuwe online mogelijkheden en een verhuizing naar een duurzaam pand in 2026, streven we naar een aanzienlijke groei in omzet en klanten voor Zorgboodschap.
Juryoordeel
'Tijdens de Evaluatievergadering/Jurybeoordeling voor Zorgboodschap werd de complexe opzet van het zorgboodschappenplatform besproken, waarin speciale voor de klanten belangrijke functies zoals budgetbewaking en maaltijdmodule zijn geïntegreerd, wat leidde tot enthousiasme bij zowel klanten als de Jury. De infrastructuur is zorgvuldig opgebouwd om legacy-problemen te vermijden, wat positief wordt gewaardeerd vanuit het perspectief van de moedermaatschappij. Zorgboodschap is erin geslaagd nu al zwarte cijfers te draaien. De ambitieuze groeiplannen, inclusief een uitbreiding naar de kinderopvangmarkt ism Kruidvat en een beoogde groei van 50%, werden eveneens belicht. In het algemeen was de jury onder de indruk van wat het kleine team van Zorgboodschap in een complexe markt en met uitdagende technische en logistieke uitdagingen heeft neergezet, met heldere, impactvolle benefits voor de klanten en een duidelijk potentieel voor verdere groei.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
B2B Award: Zorgboodschap