Het Duitse platform Kaufland ziet zichzelf als ‘alternatief voor wereldwijde e-commercegiganten’ en breidt zijn marktplaats nu uit naar Frankrijk en Italië. ‘Maar dat zijn zeker niet de laatste.’
Dat belooft Gerald Schönbucher, ceo van Kaufland e-commerce. De stap westwaarts is opvallend, want Kaufland was met zijn marktplaats tot nu toe vooral actief in Oost-Europa. In Duitsland, Tsjechië en Slowakije behoort het platform volgens het bedrijf al tot de grootste. Datzelfde geldt voor Oostenrijk en Polen, waar Kaufland vorig jaar actief werd. Reden genoeg om de uitbreiding te versnellen.
‘Met 37 miljoen in Frankrijk en 22 miljoen in Italië stijgt het aantal online shoppers dat Kaufland kan bereiken naar bijna 140 miljoen’, somt het bedrijf op. Het is dan ook logisch dat Kauflands marktplaats naar deze landen uitbreidt. Dat gebeurt later dit jaar; de planning is voor het einde van de zomer.
De vraag is wanneer Kaufland met zijn marktplaats naar Nederland komt. Een uitbreiding naar ons land lijkt een logische volgende stap, zeker omdat al enkele jaren Nederlandse verkopers worden benaderd.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Kaufland breidt marktplaats uit naar Frankrijk en Italië