Sjumo is een nieuw merk beddengoed met de nadruk op comfort en duurzaamheid. De eerste collectie bestaat uit lakens en dekbedovertrekken van 100 procent gerecycled materiaal.
Pure player Sjumo.com ging eind november 2024 live. Oprichters Mariëlle Smit en haar tweelingbroer Niels hadden altijd al een droom om samen een merk te starten. ‘Met Sjumo combineren we onze passie voor slaapcomfort met de wens om anderen te helpen écht tot rust te komen en beter te slapen. Zo kunnen mensen zich overdag frisser, energieker en gelukkiger voelen’, vertelt Mariëlle Smit. De naam Sjumo verwijst naar het Franse woord jumeaux, dat tweeling betekent – en geeft ook een knipoog naar lits-jumeaux.
Het merk onderscheidt zich door de zachtheid van de stoffen en de keuze voor duurzame materialen, aldus Smit: ‘Onze eerste collectie bestaat volledig uit gerecycled materiaal. We hebben een speciale weving ontwikkeld die ervoor zorgt dat het beddengoed prettig aanvoelt en vocht goed afvoert. Het is super zacht, comfortabel, duurzaam, warmte-regulerend, hypo-allergeen, onderhoudsvriendelijk en kreukvrij’, belooft ze. De webshop draait op Shopify. Voor logistiek en distributie wordt samengewerkt met Delta Logistic Services en PostNL.
Om bekendheid te genereren benut Smit social media en ze werkt samen met influencers en gevestigde merken. ‘Onze marketingstrategie draait om storytelling: we delen klantervaringen en benadrukken het belang van goede nachtrust voor je welzijn.’ De eerste voorraad was snel uitverkocht, waardoor het merk meteen te maken kreeg met de uitdaging om productie en vraag goed op elkaar af te stemmen. ‘Dat is natuurlijk geweldig’, vinden de oprichters, ‘maar we willen ook strategisch groeien en niet al ons kapitaal in voorraad vastzetten. Het blijft een balans tussen vraag en aanbod – het spel van ondernemen en daar hebben we enorm veel plezier in.’ Voor de toekomst ligt de focus op uitbreiding van het assortiment met nieuwe collecties en materialen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nieuw in de Markt: Sjumo