Kaufland stopt met zijn fulfillmentdienst Fulfillment by Kaufland. De service, die ongeveer een jaar geleden werd gelanceerd, blijft nog actief tot 28 februari 2025. Daarna worden de goederen aan de verkopers geretourneerd.
Volgens Kaufland heeft het besluit te maken met de toenemende internationalisering van het bedrijf. ‘We hebben besloten om de Fulfillment by Kaufland-service in de toekomst te vervangen door nieuwe logistieke diensten op het gebied van grensoverschrijdende fulfillment’, laat Kaufland in een reactie aan e-commerce-expert Ingrid Lommer weten. ‘De nieuwe services zullen nog beter worden afgestemd op de behoeften van onze verkopers en de omstandigheden van de internationale e-commerce.’
In plaats van het huidige gestandaardiseerde fulfillment-aanbod werkt Kaufland aan een flexibel modulair systeem. Dit systeem moet verkopers individueel aanpasbare diensten bieden, zoals een geautomatiseerde labeloplossing voor verzend- en retourlabels. Ook komt er een multi-channel-fulfillmentservice die niet alleen Kaufland-bestellingen afhandelt, maar ook orders van andere verkoopkanalen.
Naar verwachting komt Kaufland nog in het eerste kwartaal met een alternatief voor FBK.
Beeld: Copryright Kaufland
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Kaufland trekt stekker uit fulfillment-dienst