Mytheresa kondigt aan dat het zijn naam wijzigt in LuxExperience. De naamswijziging van het modeplatform moet ingaan na de geplande overname van Yoox Net-a-Porter, later dit jaar.
De overname werd eerder aangekondigd en moet in de eerste helft van 2025 worden afgerond, onder voorbehoud van goedkeuring door toezichthouders. Het bedrijf zal op de New York Stock Exchange worden verhandeld onder de nieuwe naam LuxExperience met de tickercode 'LUXE'.
LuxExperience
Onder LuxExperience vallen straks vijf e-commerce merken, elk met een eigen focus: Net-a-Porter, Mytheresa, Mr Porter, Yoox en The Outnet. ‘Luxe is een ervaringsgerichte business’, verklaart Mytheresa-ceo Michael Kliger. ‘De nieuwe groepsnaam LuxExperience weerspiegelt onze ambitie om onze positie als toonaangevende wereldwijde multi-brand digitale luxegroep te versterken. Binnen de groep zullen we de unieke merken en hun identiteit verder ontwikkelen, terwijl we synergieën creëren in de backoffice.’
Mytheresa, dat in 1987 startte als boetiek en sinds 2006 online actief is, behaalde in het boekjaar 2024 een GMV van 913,6 miljoen euro, een stijging van 7 procent ten opzichte van het jaar ervoor.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Mytheresa wordt LuxExperience na miljardendeal YNAP