Kaufland heeft zijn marktplaats gelanceerd in Frankrijk. Via Kaufland.fr krijgen consumenten toegang tot meer dan drie miljoen artikelen in 6.400 categorieën – van elektronica en woninginrichting tot sport, mode en speelgoed. Inmiddels zijn 2.800 onlineverkopers aangesloten; in totaal verkopen 13.000 handelaren via de Europese Kaufland-marktplaatsen.
Beeld: Kaufland
Europese groeistrategie
Met de stap naar Frankrijk wil Kaufland een lokaal én internationaal verkoopkanaal bieden. Franse verkopers kunnen hun producten niet alleen in eigen land aanbieden, maar ook in Duitsland, Tsjechië, Slowakije, Polen, Oostenrijk en binnenkort Italië. Via de Kaufland Global Marketplace kunnen zij met één registratie meerdere landen bedienen. Ondersteuning zoals gratis vertaling van productdata en persoonlijk verkoopsupport verlaagt de instapdrempel.
Alternatief voor mondiale platforms
Kaufland positioneert zich als Europese tegenhanger van grote internationale e-commerceplatforms. Daarbij ligt de focus op prijsconcurrentie, dataveiligheid en eerlijke voorwaarden. Klanten kunnen betalen met onder meer PayPal, Apple Pay, Google Pay en creditcard, en ontvangen hun bestelling rechtstreeks van de verkoper.
Met de toevoeging van Frankrijk bereikt Kaufland naar eigen zeggen potentieel 81 miljoen onlineklanten in de bestaande markten. Frankrijk en Italië zouden dat aantal verhogen tot bijna 140 miljoen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Kaufland lanceert online marktplaats in Frankrijk