De marktplaats van het Duitse platform Kaufland maakt zich op voor uitbreiding naar Italië en Frankrijk. Het zijn de eerste West-Europese markten waar Kaufland zijn marktplaats lanceert. Ook voor Nederlandse verkopers biedt dit nieuwe kansen.
Op dit moment kunnen Nederlandse verkopers via Kaufland in potentie 81 miljoen klanten bereiken, verspreid over platformen in onder andere Duitsland, Slowakije, Tsjechië, Polen en Oostenrijk. Die klanten bevinden zich voornamelijk in Oost-Europa. Met de komst van de marktplaatsen in Italië en Frankrijk, die deze zomer gelanceerd worden, komen daar nog eens zo’n 60 miljoen potentiële klanten bij.
‘De Kaufland-marktplaats zet sterk in op uitbreiding in Europa en richt zich dit jaar met Frankrijk en Italië op twee belangrijke nieuwe markten’, laat een woordvoerder desgevraagd weten. ‘Verdere landen zullen volgen, hoewel concrete beslissingen hierover nog niet genomen zijn. Momenteel analyseren we verschillende markten om zorgvuldig de volgende stappen te kunnen plannen.’
Het platform wil daarnaast meer Nederlandse verkopers aantrekken. Momenteel verkopen zo’n 900 Nederlandse partijen via Kaufland. Om de naamsbekendheid in Nederland te vergroten, was het bedrijf de afgelopen tijd onder meer aanwezig op vakbeurzen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Kaufland richt pijlen op Nederlandse verkopers, maar wordt hier nog niet actief met marktplaats