De Franse foodtech-startup Clone vergroot zijn aanwezigheid in Nederland en breidt uit naar Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Eindhoven en Groningen.
Groei dankzij virtuele restaurantconcepten
Sinds de oprichting in 2020 heeft Clone al 2.500 restaurants geholpen bij het vergroten van hun omzet door traditionele keukens om te zetten in digitale franchises. Deze zijn exclusief gericht op bezorging via platforms zoals Uber Eats en Thuisbezorgd.nl.
Volgens Sam Klopper, directeur van Clone Nederland, behalen sommige klanten al tussen de 500.000 en 1 miljoen euro aan extra omzet. Dit toont volgens hem het succes van het model aan, dat inspeelt op de stijgende vraag naar bezorgmaaltijden.
Clone haalde recent €105 miljoen op, waaronder €80 miljoen in een Series B-financieringsronde, geleid door Kharis Capital en andere investeerders. Met deze middelen wil Clone verder uitbreiden en zijn technologie verbeteren om de leidende positie in de foodtech-sector te verstevigen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Foodtech-startup Clone breidt uit naar vijf Nederlandse steden