De twee jongerenmerken van H&M Group, Monki en Weekday, worden samengevoegd. Hiermee probeert het Zweedse moederbedrijf een nieuwe ‘jongerenbestemming’ te creëren.
Weekday is in 2000 opgezet en richt zich op streetwear, voor zowel vrouwen als mannen. Monki, dat opgericht is in 2006, is een merk voor jonge vrouwen. Met deze samenvoeging verwacht de H&M Group onder andere de administratieve en operationele kosten te kunnen verminderen. Omdat het hoofdkantoor in Gothenburg daardoor zal sluiten, zullen de kantoormedewerkers van Monki op zoek moeten naar een nieuwe baan. Ze kunnen solliciteren naar een rol binnen de nieuwe organisatie of krijgen ondersteuning bij het vinden van een andere baan. De stand-alone winkels, in Nederland negen van Monki en vier van Weekday, zullen naar alle waarschijnlijkheid naast elkaar blijven bestaan.
Ook onderdeel van deze verandering is de terugkeer van het jeanslabel Cheap Monday, met een klein assortiment jeans. Het label is in 2018 stopgezet na een negatieve trend in de omzet en winsten.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
H&M Group voegt Monki bij Weekday
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.