Twinkle | Digital Commerce

Coupang rondt overname Farfetch af

2024-02-01
1000562
  • [nieuws]
  • 0:55

De Zuid-Koreaanse webreus Coupang heeft de overname van luxemodeplatform Farfetch afgerond. De overname werd eerder al aangekondigd, en stuitte deze week nog op verzet.

Een groep investeerders van Farfetch vond dat het bedrijf tegen een te lage waardering van de hand werd gedaan. ‘De voorgestelde verkoop aan Coupang veegt miljoen dollars aan schulden weg en schaadt ook werknemers en andere investeerders’, liet Fiona Huntriss van Pallas Partners eerder aan Forbes weten. Pallas Partner is door de groep ingehuurd als juridisch adviseur.

Van Farfetch was al langer bekend dat het bedrijf nodig vers kapitaal nodig heeft en op zoek was naar een nieuwe eigenaar. Coupang is de grootste marktplaats van Zuid-Korea en steekt een half miljard dollar aan kapitaal in het bedrijf.

‘Farfetch zal zich opnieuw wijden aan het bieden van de meest hoogwaardige ervaring voor ‘s werelds meest exclusieve merken, terwijl het een gestage en doordachte groei als privébedrijf nastreeft. We zien ook enorme mogelijkheden om de klantervaring voor luxeklanten overal ter wereld opnieuw te definiëren’, aldus oprichter en ceo Bom Kim van Coupang.