Luxe modeplatform Farfetch heeft een nieuwe eigenaar. Het Zuid-Koreaanse platform Coupang neemt het noodlijdende bedrijf over.
Coupang is de grootste marktplaats van Zuid-Korea en voorziet Farfetch van een half miljard dollar aan vers kapitaal. Het bedrijf neemt de activa over van Farfetch, van wie onlangs bekend werd dat het in financiële problemen verkeerde. Farfetch zocht al langere tijd naar financiering en Britse media gaven al aan dat als het bedrijf voor de kerst geen nieuwe investering zou ontvangen, het dan in diezelfde periode kopje onder zou gaan.
De overname van Farfetch heeft dus de toekomst van het bedrijf gered. Coupang zelf kan zich door de overname richten op een sterkere positie op de Zuid-Koreaanse online markt van luxe modeartikelen. Daar is het bedrijf – dat bekendstaat als de ‘Amazon van Zuid-Korea’ – al in actief, maar Farfetch heeft vanzelfsprekend meer ervaring op dat gebied.
‘Farfetch zal zich opnieuw wijden aan het bieden van de meest hoogwaardige ervaring voor ‘s werelds meest exclusieve merken, terwijl het een gestage en doordachte groei als privébedrijf nastreeft. We zien ook enorme mogelijkheden om de klantervaring voor luxeklanten overal ter wereld opnieuw te definiëren’, aldus oprichter en ceo Bom Kim van Coupang.
De deal houdt ook in dat Farfetch van de beurs wordt gehaald.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Farfetch overgenomen door Zuid-Koreaanse online reus Coupang