Retail media zijn niet meer weg te denken uit het retail- en marketingvak. Daarom vindt op 28 mei 2024 de eerste Retail Media Day plaats: de dag waarop je volledig wordt bijgepraat over de laatste ontwikkelingen binnen het snelst groeiende advertentiemedium.
Retail media zijn in korte tijd uitgegroeid tot het op drie na grootste advertentiemedium wereldwijd, met zo’n 121,9 miljard dollar aan advertentie-uitgaven in 2023. Dat blijkt uit onderzoek van het World Advertising Research Center (Warc). Met andere woorden: retail media zijn booming business en het is hoog tijd voor verdieping.
Twinkle en Marketingtribune signaleerden eerder de kracht van retail media en hun groeiende rol in (online) retail en marketing. Om die reden slaan de twee vaktitels de handen ineen en organiseren samen de eerste grote Retail Media Day in Nederland. Tijdens deze dag vind je alles wat je weten moet, in één dag samengebald, voor merkenbouwers, (online)retailers, mediabureaus en marketeers.
Tijdens het congres krijg je antwoord op vragen als: wat is de toegevoegde waarde van retail media? Hoe zorg ik ervoor dat alle onderdelen perfect op elkaar zijn afgestemd? Hoe werken retailers en adverteerders optimaal samen? Aan welke doelstellingen dragen de verschillende vormen van retail media bij? Hoe blijf je online en op de winkelvloer consistent qua look and feel en merkboodschap? Wat zijn de best practices?
De komende weken wordt bekend welke retail media experts komen spreken naast dagvoorzitter Rupert Parker Brady en keynote Ian Scott. Retail Media Day 2024 vindt op 28 mei plaats in Media Plaza (Jaarsbeurs) in Utrecht. Tickets zijn vanaf nu beschikbaar.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Eerste Retail Media Day brengt verdieping in snel groeiend advertentiemedium