Online supermarkt Picnic kan zijn plannen om uit te breiden in Duitsland en Frankrijk doorzetten dankzij een recente financieringsronde van 355 miljoen euro. De komende jaren wordt ingezet op verdere uitrol naar nieuwe steden en robotisering.
Volgens de supermarkt is het marktaandeel sterk verbeterd in alle landen waar het bedrijf actief is. Waar de markt zo’n zeven procent groeide in Nederland, Duitsland en Frankrijk, groeide Picnic vijf keer zo snel met bijna veertig procent. Zo bedroeg de omzet in Hamburg na zes maanden al 40 miljoen euro en is daarmee de snelst groeiende Picnic-stad.
Picnic realiseerde in 2023 een totale omzet van circa 1,25 miljard euro en verwacht dat de groei de komende jaren doorzet. Ook zullen de investeringen in robotisering worden opgevoerd, onder andere met een gerobotiseerd fulfilment center in Oberhausen (DE). Volgens medeoprichter Joris Beckers willen ze Duitsland en Frankrijk net zo aanpakken als Nederland. ‘We bouwen distributiecentra en openen hubs in steden als Hamburg, Berlijn en Parijs. Wijk voor wijk rollen we vervolgens de bezorging van boodschappen uit. In vergelijking met Nederland in de eerste jaren, groeien we in Duitsland en Frankrijk zelfs nog harder. Daarnaast zorgen de investeringen in robotisering voor verdere verbetering van de winstgevendheid en versterking van onze unieke marktpositie.’
Vorig jaar oktober gingen er geruchten rond van een mogelijke kapitaalinjectie van 500 miljoen euro. Volgens Michiel Muller, mederoprichter van Picnic, bleek daar weinig waar van te zijn.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Picnic ontvangt kapitaalinjectie van 355 miljoen euro