Sinds half oktober betalen klanten bij wehkamp 50 eurocent verzendkosten voor bezorging aan huis. Naar eigen zeggen als ‘stimulans’ om pakketten bij pakketpunten te bezorgen. De webshop gaat nu een stap verder, en doneert ook aan een goed doel bij bezorging bij een pakketpunt.
Vanaf deze week doneert wehkamp een vast bedrag aan Jantje Beton als de klant ervoor kiest om een pakket bij een DHL ServicePoint te laten bezorgen. Het bedrijf verwacht in een jaar tijd ongeveer een ton te doneren aan het goede doel.
Door deze stap hoopt wehkamp dat meer klanten voor deze bezorgoptie kiezen. Bezorgers komen toch al dagelijks bij een pakketpunt, en door meer pakketten daar af te leveren worden veel bezorgkilometers bespaard, is de gedachte. Een kleine stimulans helpt klanten al snel om een andere keuze te maken, weten ze bij wehkamp. Eenzelfde stap bij retouren zorgde al snel voor resultaat. Kleine schaduwkant voor klanten die nu voor verzending aan huis kiezen: zij betalen de 50 eurocent verzendkosten én weten dat hun actie geen donatie aan Jantje Beton oplevert.
Prachtig initiatief. Gemak dient de mens kost al handen vol geld, laten we maar wat moeite doen voor onze aankopen. En het goede doel wordt er ook mee gesteund. Ga zo door.
Wat een leuk initiatief !!! Nu laat ik sowieso altijd bij een pakketpunt leveren: je hoeft niet ervoor thuis ze blijven en er worden geen buren met je pakket opgescheept!
Waardeloos denkt men bij wehkamp ook aan de ouderen nee
Je kan t toch nog steeds thuis laten bezorgen
Was tot voor kort goede klant bij Wehkamp maar door de ellende bij levering en terugzenden, elke keer gaat het fout, vertraging, onduidelijkheid etc koop ik er niets meer. Klantenservice doet er niets aan.
In 1 woord geweldig heel goed van wehkamp,wij maken er graag gebruik van!
Interessant dat Wehkamp hierover nadenkt. Jammer dat ze niet bedenken dat er heel veel mensen zijn aangewezen op thuisbezorging. Ikzelf ben ruim 20 jaar klant geweest bij Wehkamp, maar de laatste jaren kregen ze het niet voor elkaar om ook maar 1 pakket bij mij af te leveren volgens afspraak. De reactie van de 'klantenservice' noopte mij om Wehkamp na al die jaren links te laten liggen, omdat ze insineerden dat de klant hier zelf debet aan kon zijn. Hoe durven ze!
Dus in plaats van 1 auto die in dezelfde wijk meerdere pakketten bezorgd, moeten nu meerdere auto's afzonderlijk naar het pakketpunt rijden om hun pakketje te bemachtigen.
Dat dus en veel winkels zitten er helemaal niet op te wachten om nog meer pakketten op te slaan in hun al beperkte ruimtes.Wat ze in Athene hadden was wel handig. Heb je een DHL winkel in de stad met meerdere servicebalies om je pakketten op te halen of te verzenden. Wij hadden vroeger ook wel zoiets, postkantoor noemde wij dat ;)
Leuke toepassing van Cause Marketing. Een gewenste actie koppelen aan een donatie. Geeft een positief gevoel bij de klant en een positieve merkassociatie.
In de marketing laat Wehkamp nog wat steken vallen, maar mooi om te zien dat Wehkamp eigen keuzes weet te maken.
We zijn zo verwend met gratis bezorging, dat we 50cent al teveel vinden voor thuisbezorging. Dat terwijl de daadwerkelijke kosten natuurlijk veel hoger liggen...
Pakker bezorgen 50ct per doos.zitten er 4 artikelen in die doos en stuur je die terug kost het 2.oo.heel raar
Het hoeft niet raar te zijn wanneer je het niet snapt.