Twinkle | Digital Commerce

Wehkamp komt met nieuwe troef om bezorging bij pakketpunt te stimuleren

2023-11-08
1000562
  • [nieuws]
  • 1:02

Sinds half oktober betalen klanten bij wehkamp 50 eurocent verzendkosten voor bezorging aan huis. Naar eigen zeggen als ‘stimulans’ om pakketten bij pakketpunten te bezorgen. De webshop gaat nu een stap verder, en doneert ook aan een goed doel bij bezorging bij een pakketpunt.

Vanaf deze week doneert wehkamp een vast bedrag aan Jantje Beton als de klant ervoor kiest om een pakket bij een DHL ServicePoint te laten bezorgen. Het bedrijf verwacht in een jaar tijd ongeveer een ton te doneren aan het goede doel.

Door deze stap hoopt wehkamp dat meer klanten voor deze bezorgoptie kiezen. Bezorgers komen toch al dagelijks bij een pakketpunt, en door meer pakketten daar af te leveren worden veel bezorgkilometers bespaard, is de gedachte. Een kleine stimulans helpt klanten al snel om een andere keuze te maken, weten ze bij wehkamp. Eenzelfde stap bij retouren zorgde al snel voor resultaat. Kleine schaduwkant voor klanten die nu voor verzending aan huis kiezen: zij betalen de 50 eurocent verzendkosten én weten dat hun actie geen donatie aan Jantje Beton oplevert.