Twinkle | Digital Commerce

Tikkie Zakelijk wint terrein

2024-07-25
1000562
  • [nieuws]
  • 1:09

Het aantal transacties dat via Tikkie Zakelijk wordt gedaan, is in het afgelopen jaar gegroeid met 25 procent. Met name jongere generaties maken vaak gebruik van deze betaalmethode.

Uit data van betaaldienst Tikkie blijkt dat 80% van de zakelijke Tikkies binnen één dag en 61% zelfs binnen één uur worden betaald. Nog niet alle leeftijdsgroepen hebben het betalen via een betaallink echter omarmd; vooral onder 50+ers bestaat er nog veel onwetendheid en daardoor ook onzekerheid over deze vorm van betalen.

Betaallinks

Hoewel de populariteit van zakelijke Tikkies groeit, is die stijging vooral te zien bij de jongere generaties. Handmatig overmaken verliest onder hen steeds meer terrein. De jongere leeftijdsgroepen gebruiken graag betaallinks, zoals Tikkie. Dat blijkt uit onderzoek dat in opdracht van Tikkie werd gedaan door onderzoeksbureau PanelWizard, onder 1035 Nederlanders van 18+ die meestal zelf hun facturen betalen.

Van de dertigers ziet 72% de opkomst van zakelijke Tikkies als een positieve ontwikkeling en betaalt 45% facturen het liefst via een zakelijke Tikkie. Van de 50+ers geeft 50% van de respondenten aan de voorkeur te geven aan handmatig overmaken. Onder de 60+ers is dit 69%.

Tikkie ziet dat ouderen het gebruik van ‘reguliere’ Tikkies wel steeds meer omarmen, aldus Moreno Kensmil namens het bedrijf. ‘De verwachting is dan ook dat deze groep zakelijke Tikkies straks sneller omarmt nu ze er meer bekend mee zijn.’