Online modeplatform Zalando gaat in alle markten een virtuele paskamer testen. Klanten kunnen daarbij online jeans passen en krijgen daarbij te zien of deze als gegoten zit of dat de knoop niet dicht kan.
Met de virtuele paskamer wil Zalando zorgen dat klanten – voordat ze een broek bestellen – beter op de hoogte zijn of de broek wel past. Op termijn moet dat ervoor zorgen dat Zalando met minder retouren zit, wat het bedrijf veel geld kost. Bij artikelen waarbij maataanbevelingen worden gegeven, daalt volgens Zalando het aantal retourzendingen met 10 procent.
Zalando test al langer met de nieuwe tool, zo’n 30.000 klanten hebben deze al uitgeprobeerd. Nu wordt deze breder uitgerold en beschikbaar gemaakt voor alle klanten in de 25 markten waar Zalando actief is. Die klanten kunnen in een speciale omgeving een eigen 3D-avatar maken op basis van hun lengte, gewicht en lichaamstype. Vervolgens kiezen ze een broek en maat naar keuze. Past de broek niet, dan wordt middels een heatmap aangegeven waar het kledingstuk knelt.
‘Ons doel met deze pilot is om te leren en te begrijpen hoe klanten omgaan met deze nieuwe technologie, zodat we een schaalbare oplossing kunnen ontwikkelen voor de toekomst’, aldus Stacia Carr, vice president size and fit bij Zalando. Het platform is naar eigen zeggen het enige Europese fashion e-commerce platform dat een eigen team heeft dat zich bezighoudt met maat en pasvorm.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zalando laat virtueel zien of broek knelt
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.