Twinkle | Digital Commerce

Bestellen en betalen via Tikkie in WhatsApp Business

2022-02-28
1000562
  • [nieuws]
  • 0:49

Het is vanaf vandaag voor webshops mogelijk om klanten in WhatsApp te laten bestellen en afrekenen met Tikkie. E-commerceservice Conversation24 heeft die mogelijkheid in zijn nieuwe Commerce platform geïntrigeerd.

Voorheen konden bedrijven in WhatsApp Business alleen een productcatalogus tonen. Als klanten vervolgens wilden afrekenen, werden ze doorgestuurd naar de desbetreffende webshop. Door de integratie kan men nu met Tikkie in WhatsApp maar ook in Webchat afrekenen. Dat werkt als volgt: als de klant een product heeft uitgekozen in de chat, krijgt deze automatisch een Tikkie. Als deze is betaald, wordt de bestelling verwerkt en afgehandeld.

Schoenenretailer Van den Assem is als eerste pilotklant bij het project betrokken. ‘In Nederland wordt WhatsApp zoveel gebruikt dat het gebruik van WhatsApp als verkoopkanaal met een catalogus een logische volgende stap is. De betaaloptie maakt het plaatje compleet’, aldus managing director Theo Sengers van Van den Assem.