Meta breidt de commerciële mogelijkheden op WhatsApp uit. Bedrijven en webshops krijgen meer zichtbaarheid en interactiekansen via het platform, dat wereldwijd ruim 1,5 miljard dagelijkse gebruikers telt.
De update betreft drie nieuwe functies binnen het tabblad Updates. Allereerst kunnen kanaalbeheerders vanaf nu betaalde abonnementen aanbieden aan volgers. Daarmee ontstaat een nieuw verdienmodel voor bedrijven en merken.
Daarnaast kunnen zakelijke kanalen voortaan gepromoot worden binnen WhatsApp zelf, wat de zichtbaarheid vergroot. Ook wordt het mogelijk om advertenties te plaatsen in de Status-functie. Via deze advertenties kunnen gebruikers direct een gesprek starten met het adverterende bedrijf.
WhatsApp stelt dat alle nieuwe functies met privacy in gedachten zijn ontwikkeld. Persoonlijke communicatie blijft end-to-end versleuteld. Advertentiegegevens zijn beperkt tot o.a. taal en interactie met kanalen.
Het is niet bekend wanneer de nieuwe functies in Nederland worden geïntroduceerd.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
WhatsApp biedt nieuwe commerciële functies aan bedrijven