Berichtenapp WhatsApp wil gebruikers in de toekomst de mogelijkheid bieden om rechtsreeks vanuit een chat producten aan te schaffen.
Hiervoor hoeven klanten geen tweede app te installeren, zo is te lezen in een persbericht. Bedrijven die gebruik willen maken van de nieuwe optie, moeten wel een speciale app installeren. Voor grotere bedrijven biedt WhatsApp ook een interface (API) in plaats van een smartphone-app, waarmee een groot aantal klantvragen kan worden afgehandeld.
Efficiënt
WhatsApp Managing Director (coo) Matt Idema vertelt aan FashionUnited dat de pandemie duidelijk maakt dat bedrijven snelle en efficiënte manieren nodig hebben om hun klanten te bedienen en producten te verkopen. ‘WhatsApp is in deze tijd een eenvoudig en handig hulpmiddel geworden. Nu is het zaak om de service uit te breiden. WhatsApp vergroot de mogelijkheden voor consumenten om meer informatie te krijgen over beschikbare producten en om direct aankopen te doen binnen een chat.’
Vergoeding
Facebook, het moederbedrijf van WhatsApp, kondigde daarnaast aan dat het bedrijven kosten in rekening gaat brengen voor sommige van zijn WhatsApp Business chatservices. Aan CNBC vertelt het moederbedrijf dat ze een vergoeding gaat vragen om bepaalde berichten naar klanten te sturen, zoals instapkaarten of productbewijzen, maar dat de prijs afhankelijk is van de markt en het aantal verzonden berichten.
Volgens WhatsApp versturen nu dagelijks meer dan 175 miljoen mensen berichten naar een zakelijk WhatsApp-account. Wanneer de shop-functie beschikbaar zal zijn, is nog niet bekend.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
WhatsApp wil shoppingkant op
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.