Sinds de heropening van de fysieke winkels op 15 januari zijn de online bestedingen niet afgenomen. Dat blijkt uit data van Klarna.
De Zweedse fintech stelt dat de categorieën ‘Beauty & gezondheid’ en ‘Elektronica’ de grootste verschuivingen in consumptie laten zien. In vergelijking met andere categorieën stegen online aankopen in ‘Beauty & gezondheid’ in de week van 22 januari met 22 procent en een week later met 30 procent. In de categorie ‘Elektronica’ stegen de online aankopen in de week van 22 januari met 81 procent en in de week van 29 januari met 25 procent. Belangrijk om te melden is dat Klarna die weken telkens heeft vergelijken met de week voorafgaand aan het einde van de lockdown.
Wel blijkt dat consumenten na de beëindiging van de lockdown aanzienlijk meer bij woonwinkels en tuincentra zijn gaan winkelen. ‘De digitalisering van de retailsector gaat ondanks de beperkingen van de pandemie onverminderd verder’, stelt Wilko Klaassen van Klarna Nederland. ‘Steeds meer consumenten zijn gewend geraakt aan online winkelen en de gemiddelde leeftijd van online shoppers wordt steeds hoger.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Klarna: opening winkels remt online groei niet af
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.