Twinkle | Digital Commerce

Juni verandert het spel

2022-04-19
1000562
  • [branded content]
  • 4:57

Juni helpt e-commerce ondernemers hun hele business op één plek te volgen. Als financiële partner biedt Juni op maat gemaakte oplossingen voor marketing en e-commerce, gebaseerd op een goed begrip van wat verkopers vandaag de dag nodig hebben.

Financiën is een lastig onderwerp voor eigenaren van kleine bedrijven. Administratieve taken nemen veel tijd in beslag. Tijd die beter kan worden besteed aan het laten groeien en bloeien van het bedrijf. Daarom bouwt Juni een one-stop financiële oplossing voor e-commerce- en marketingbedrijven, met één dashboard om hun middelen te volgen en voor een gecentraliseerd overzicht van bankrekeningen, advertentienetwerken en betalingsgateways. Juni wil bedrijven helpen hun rendement op advertentie-uitgaven (ROAS) te monitoren en tegelijkertijd hun cashflow efficiënter te maken. Bovendien krijgen gebruikers alle benodigde financiële data om de juiste beslissingen te nemen. 'Bij Juni willen we onze klanten helpen hun bedrijf op te schalen en te laten groeien', zegt mede-oprichter en ceo Samir El-Sabini.

Geen saaie dingen meer

Juni werd in 2020 in Zweden opgericht door El-Sabini, cto Anders Orsedal en coo Jonathan Sanders. Zij brengen aanzienlijke ervaring mee in e-commerce, media-inkoop, martech, fintech en technische ontwikkeling, wat hun klanten enorm ten goede kan komen. El-Sabini verklaart zijn motivatie achter juni's oprichting. 'We zijn op zoek gegaan naar een oplossing voor de problemen die horen bij het beheren van je financiën als e-commerce ondernemer of media-inkoper. Juni wil de financiële partner zijn voor e-commerce en helpt digitale bedrijven om succesvol te zijn bij elke stap die ze nemen. We hebben persoonlijke ervaring met het runnen van dit soort bedrijven, omdat we vroeger allemaal in deze branche werkten.' El-Sabini heeft een achtergrond in affiliate marketing en e-commerce en het administratieve werk dat daarbij kwam kijken. 'Ik weet dus uit de eerste hand hoeveel tijd en energie er verspild wordt aan zaken die geautomatiseerd kunnen worden. Met Juni wilde ik het spel veranderen door alle saaie dingen te automatiseren en een platform te creëren waarmee ondernemers minder tijd hoeven te besteden aan administratie en meer tijd overhouden voor wat belangrijk is; het laten groeien van hun bedrijf.'

Grensoverschrijdend

Juni werkt remote-first en heeft medewerkers in meer dan 30 landen, waaronder Nederland. Werken met een internationale fintech als Juni kan vooral gunstig zijn voor webshops die cross border ondernemen. Juni ondersteunt verschillende valuta’s; EUR, GBP en USD volgen binnenkort. Later dit jaar worden meer valuta’s aan het platform toegevoegd. Er worden geen kosten in rekening gebracht voor buitenlandse transacties (FX) en de beschikbaarheid van SEPA (EUR) en snellere betalingsoverdrachten (GBP) zijn enkele grote voordelen voor internationaal opererende bedrijven.

De formule van Juni is in trek. Het bedrijf kondigde onlangs een vervolg serie A-ronde aan, waarmee de totale financiering op 76 miljoen dollar komt. Investeerders zijn onder meer partners van DST Global, Felix Capital, Cherry Ventures en EQT Ventures. Juni werd door Sifted gerangschikt als de nummer één in de lijst met snelst groeiende fintech in 2021.

Gemoedsrust

De groei van Juni is gemakkelijk te verklaren. Traditionele banken bieden niet het serviceniveau dat nodig is in de snel veranderende e-commerceomgeving, legt El-Sabini uit. 'Zij begrijpen online ondernemers niet en hoe ze te werk gaan. Ze zijn niet flexibel en bieden niet de juiste oplossingen. Bij Juni begrijpen we de uitdagingen en problemen van online ondernemers, omdat we ze zelf hebben ervaren.' Traditionele banken bieden volgens El-Sabini geen relevante toegevoegde waarde aan hun zakelijke e-commerce klanten. Juni VISA-kaarten, bijvoorbeeld, zijn speciaal gemaakt om media te kopen. Juni biedt een cashback van 1 procent op alle uitgaven, op maat gemaakte dagelijkse en maandelijkse uitgavenlimieten en een onbeperkt aantal virtuele kaarten. Fysieke kaarten zijn nu ook beschikbaar. 'Het cashback-aanbod is erg sterk', zegt El-Sabini. 'Onze klanten kunnen dit gebruiken om hun mediacampagnes een boost te geven of terug te investeren in hun bedrijf. Onze klanten staan centraal in alles wat we doen.'

Juni bouwt zijn producten voor en in samenwerking met klanten. Dit gebeurt door middel van regelmatige feedbacksessies waarin klanten commentaar kunnen geven op de productontwikkelingen en verbeteringen kunnen voorstellen. 'Als het voor hen belangrijk is, is het voor ons belangrijk.' Juni heeft zijn productroadmap opgesteld op basis van de behoeften van zijn klanten, te beginnen met Google Ads en Facebook. El-Sabini en zijn team zijn ervan overtuigd dat het van vitaal belang is om tweerichtingscommunicatie te hebben met e-commerce ondernemers. 'Het is belangrijk om naar hun feedback te luisteren, het mee te nemen en ernaar te handelen. Als dienstverlener is ons doel om hun leven gemakkelijker en stressvrij te maken. Een goede financiële partner moet gemoedsrust bieden.'

Nieuwe wegen

Klanten kunnen Juni op verschillende platforms bereiken om verzoeken snel en efficiënt op te lossen. Tijdens klantevenementen krijgen ze regelmatig inzicht in aankomende productfuncties en delen experts uit de branche adviezen. 'Dit helpt onze klanten om hun bedrijf te laten groeien en nieuwe wegen te ontdekken.' Door eigen ervaring in de industrie waar Juni zich nu op richt, begrijpt het bedrijf hoe belangrijk het is om alles op één plek te hebben. Door alle bankrekeningen, betalingsgateways en advertentienetwerken in één dashboard te verbinden, besparen klanten van Juni tijd. Ze hoeven niet meer naar meerdere platforms gaan om facturen, betalingen en cashflow bij te houden om een volledig beeld van hun financiën te krijgen.

Momenteel werkt Juni aan integraties met belangrijke digitale marketingplatforms, zoals Google Ads en Facebook. Deze integratie haalt facturen op en matcht ze met transacties, wat veel handmatig werk scheelt. 'Dit zal onze klanten ook helpen om betalingen automatisch te plannen en de liquiditeit te maximaliseren', legt El-Sabini uit. Het product bevindt zich momenteel in bètafase en in 2022 komen worden meer integraties beschikbaar.

Hybridisatie

2022 wordt een interessant jaar voor e-commerce. In zijn recente presentatie op The Drum's Predictions Festival richtte Mathias Eriksson, Juni's Marketing & Brand Director, zich op de vraag ‘when brand meets demand generation’ in e-commerce marketing. 'Bij Juni geloven we dat hybridisatie de toekomst is van e-commerce marketing', aldus Eriksson. 'In plaats van voor het een of het ander te gaan, of een balans tussen de twee te vinden, is volledig hybride gaan in je aanpak de sleutel tot succes.'

Een andere trend die El-Sabini signaleert is de snelle ontwikkeling van cryptocurrencies. 'We hebben veel klanten die crypto omarmen en blockchain-technologie zien als een van de belangrijkste ontwikkelingen. Hoe dit onderdeel zal worden van Juni hangt af van de manier waarop dat het beste past, als een oplossing voor onze  klanten. Het is een van de vele ontwikkelingen waar we heel enthousiast over zijn.'

Meld je aan voor Juni