De e-commerce omzet van Douglas bedroeg vorig jaar een miljard euro, de totale omzet kwam uit op ruim drie miljard.
Daarnaast nam het bezoek aan de online shop met vijftig procent toe in 2020. In het boekjaar 2019/20 (tot en met 30 september) steeg de e-commerce-omzet met 40,6 procent tot 822 miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers die de Duitse parfumerieketen vandaag naar buiten bracht. Ook bevestigt het bedrijf de geruchten rondom de sluiting van 500 van zijn 2.400 winkels in Europa.
Ceo Tina Müller laat weten: ‘In dit uitdagende jaar hebben we enorm geprofiteerd van onze vroege investering in e-commerce. In het kalenderjaar 2020 hebben we de mijlpaal van een miljard euro aan online verkopen gerealiseerd. Geen enkele concurrent kan onze schaal evenaren en groeit online zo sterk als wij.’
De totale omzet kwam uit op 3,2 miljard euro, 6,4 procent minder dan het jaar ervoor, toen de omzet 3,5 miljard euro was. De brutowinst (aangepaste EBITDA) daalde met 16,7 procent tot 292 miljoen euro. De parfumerieketen wijdt dit aan een coronagerelateerde daling van winkelverkopen en aan de investeringen in de uitbreiding van e-commerce-activiteiten.
Er is op dit moment 1 keer gereageerd op:
Een derde omzet Douglas uit online
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.