Twinkle | Digital Commerce

Zooplus: 94 procent van klanten is ‘herhaalkoper’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:03

Zooplus zag het aantal 'herhaalkopers' in de eerste negen maanden van dit jaar stijgen naar 94 procent, komend van 91 procent in 2014. De online dierenspeciaalzaak stelt zijn uiteindelijke jaaromzet naar boven bij op basis van geboekte resultaten.

De van oorsprong Duitse webwinkel voor dierbenodigdheden draaide in de eerste negen maanden van dit jaar bijna evenveel omzet alsin het volledige boekjaar 2014. In de maanden januari tot eind september steeg de omzet met 33 procent naar 511 miljoen euro, zo staat in een voorlopig omzetrapport (pdf). Vorig jaar was de opbrengst in die periode 385 miljoen euro.

Betere resultaten
Zooplus heeft zeer trouwe klanten; maar liefst 94 procent van de kopers doet later een herhaalaankoop. Op basis van de eerste resultaten in 2015 stelt het bedrijf de verwachting voor de jaaromzet naar boven bij van 725 miljoen euro naar 740 miljoen euro.

Nederland
Zooplus, momenteel aanwezig in dertig landen, opende in 2008 een eerste Nederlands distributiecentrum in Tilburg. In 2009 werd in dezelfde stad een tweede centrum geopend voor de belevering van klanten in Frankrijk, Engeland en de Benelux. Zooplus houdt hoofdkantoor in München.