Online warenhuis wehkamp stelt klanten nu in staat om make-up virtueel te testen in de app. Met de introductie van deze AR-toepassing zegt het Zwolse bedrijf in te spelen op de toenemende behoefte van klanten 'om online geïnspireerd te worden en hulp te krijgen bij hun aankoopkeuze'.
De zogenoemde ‘Magic Mirror’-tool is geïntegreerd in de wehkamp-app en is op de productpagina te activeren door middel van de button ‘test het nu op je gezicht’. De AR-functionaliteit is in eerste instantie beschikbaar voor een deel van de aangeboden make-up producten. Later wordt deze hoeveelheid uitgebreid, meldt de pure player.
Augmented reality experience
In augustus 2018 lanceerde wehkamp ook al een augmented reality-oplossing voor de aankoop van meubels. Geheel nieuw is deze AR-tool voor make-up overigens niet: Douglas introduceerde ruim twee jaar geleden al de Beauty Mirror, een toepassing waarmee klanten virtueel een bepaalde lippenstift of oogschaduw kunnen testen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Wehkamp maakt zich op voor AR
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.