Twinkle | Digital Commerce

Webwinkels wedden op meer bezorgpaarden

2020-12-04
1000562
  • [nieuws]
  • 1:14

In de online rubriek e-bites vangt Twinkle een opvallende quote. Eén die je wellicht hebt gemist, maar die genoeg gespreksstof doet opwaaien. Deze keer: Sam Rohn, ceo van Red je Pakketje.

Afgelopen week was een drukke week voor webshops, en daarmee ook de pakketbezorgers. Woensdag kwam dan ook naar buiten dat PostNL tegen de grenzen van haar netwerk aanliep en webshops moest vertellen dat pakketjes een dag later opgehaald zouden worden. Niet alleen PostNL merkt de drukte, zo vertelt Sam Rohn, ceo van Red je Pakketje aan Logistiek.nl: ‘We zien een toename van 165 procent in een week.’

Leverbelofte

Hij vervolgt: ‘Het is erg belangrijk voor ons dat onze huidige klanten er geen last van ondervinden, dus zijn we heel kritisch om ook onze leverbelofte intact te kunnen houden. We kunnen niet iedereen zomaar aannemen en overleggen goed om te kijken hoe we hen het beste van dienst kunnen zijn zonder hiermee onze andere klanten in gevaar te brengen.’

Overstappen

Verschillende ondernemers stappen over naar andere bezorgdiensten omdat PostNL vastloopt. Zo ook Ronald Wolthuis, die overstapte naar Trunkrs. Zijn webshop met sportvoeding en voedingssupplementen kreeg tot wel vijf keer het normale aantal bestellingen in aanloop naar Black Friday. 'Ik had afspraken met PostNL over het aantal pakketten dat ik bij hen bracht, maar dit aantal mocht sinds eind november van PostNL niet meer toenemen. Daarom ben ik helemaal overgestapt op mijn andere vervoerder’,  aldus Wolthuis tegen het FD.


Gerelateerde artikelen: