Twinkle | Digital Commerce

Nike trekt online sprint

2020-12-21
1000563
  • [nieuws]
  • 0:53

Sportmerk Nike zag zijn inkomsten wereldwijd in het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar toenemen tot 11,2 miljard dollar, een stijging van 7 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Met name de sterk gestegen online verkoop bezorgde het bedrijf een financiële boost.

‘De sterke resultaten van Nike in een dynamische omgeving tonen de kracht aan om in de aanval te blijven’, verklaart John Donahoe, president en ceo van Nike, de resultaten. ‘Onze omzet in het tweede kwartaal werd beïnvloed door een sterke digitale groei van het merk Nike met 84 procent, gecompenseerd door lagere opbrengsten in onze groothandel en in Nike-winkels.’

Naast schoenen vloog ook de sportkleding van Nike over de digitale toonbank, waaronder de artikelen die onder het label van oud-basketballer Michael Jordan worden verkocht. De sneakers van het merk Converse, eveneens onderdeel van Nike, waren afgelopen periode minder in trek.