Twinkle | Digital Commerce

Douglas maakt aanzienlijk minder verlies, omzetdip in e-commerce

2025-05-16
1000562
  • [nieuws]
  • 1:04

De Douglas Group heeft in een uitdagend kwartaal de winst sterk opgevoerd. De e-commerceomzet stond onder druk, maar over het eerste halfjaar noteert het concern nog altijd groei.

In het tweede kwartaal van boekjaar 2024/25 daalde de omzet van Douglas met 2 procent naar 939 miljoen euro. De online verkopen krompen met 5,6 procent, mede door het afstoten van onlineapotheek Disapo. Zonder dat onderdeel kwam de e-commercedaling uit op 2,6 procent. De winkelverkopen bleven vrijwel stabiel, met lichte groei in Centraal- en Zuid-Europa. De groep wijt de omzetdruk aan macro-economische onzekerheden en een ongunstige kalender, waaronder de verlate paasomzet.

Door de online omzetdaling nam het aandeel van de totale omzet af van 34,6 naar 33,3 procent.

Toch wist Douglas de winstgevendheid fors te verbeteren: het gerapporteerde brutoresultaat steeg met 14,5 procent naar 122 miljoen euro, goed voor een marge van 13 procent. Onder de streep blijft daar een verlies van 19 miljoen euro van over, een verbetering van 54 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Het concern bevestigt de aangepaste jaarprognose: 4,5 miljard euro omzet, een Ebitda-marge van 17 procent en een nettowinst van 175 miljoen euro. Verdere groei wordt onder meer verwacht uit omnichannelinitiatieven, loyaliteitsprogramma’s en retailmedia.