Twinkle | Digital Commerce

Gucci flirt digitaal met Alibaba

2020-12-21
1000562
  • [nieuws]
  • 0:48

Het Italiaanse modebedrijf Gucci gaat twee online flagshipstores openen op het Tmall Luxury Pavilion-platform van Alibaba Group. De digitale initiatieven zijn bedoeld om de door de coronapandemie geleden verliezen terug te verdienen.

De lancering van de eerste shop, waar men online terecht kan voor mode- en lederwaren, vindt vandaag plaats. In februari 2021 volgt een aparte tweede winkel waar consumenten schoonheidsproducten van Gucci kunnen aanschaffen.

Namaak

Gucci-ceo Marco Bizzarri zei twee jaar geleden nog dat het bedrijf niet bereid was om samen te werken met Chinese retailorganisaties als Alibaba en JD.com omdat er ‘veel namaak op de meeste platforms’ was. De investeringen in een digital first-benadering hebben de strategische visie gewijzigd. ‘Op het Tmall Luxury Pavilion kunnen we onze klanten in China een geautoriseerde, op maat gemaakte e-commerce-ervaring bieden’, stelt Bizzarri nu.

Lees ook: Gucci lanceert virtuele winkeldienst