Twinkle | Digital Commerce

Greetz: ‘Shopping Award winnen geeft veel erkenning’

2021-01-04
1000562
  • [interview]
  • 2:22

Met het verkrijgen van de titel DHL Beste Webwinkel 2020 en het binnenslepen van de hoofdprijs in de categorie ‘Speelgoed en Cadeaus’ groeide Greetz dit jaar uit tot de grote winnaar van de Shopping Awards. Een terug- én vooruitblik met Alwin Snippe, head of marketing bij de cadeauwinkel, over de deelname aan dit jaarlijkse prijzenfestijn.

Had je het verwacht om te winnen?

‘Greetz doet altijd graag mee met de Shopping Awards in de categorie speelgoed & cadeaus. Als marktleider wil je deze jaarlijks winnen en vasthouden. Van de overall award, beste webwinkel van het jaar, had ik nooit verwacht dat we deze zouden winnen aangezien alle grote Nederlandse e-commerce websites hier kans op maken. Op het moment dat de prijs werd voorgelezen dacht ik nog: stel je voor dat Greetz deze zou winnen. En toen werd er GREETZ geroepen! Het is een absolute kroon op ons werk.’

Wat vind je van de nieuwe opzet bij de publieksprijzen?

‘Een mooie verbetering ten opzichte van voorgaande edities. Een goed samenspel tussen een kwalitatieve jury en kwalitatieve beoordelingen van klanten.’

Zou je zelf overwegen om een volgende keer aan een vakprijs mee te doen?

‘Het is contextafhankelijk of we ons inschrijven voor een vakprijs. Dus mochten we een winnend verhaal hebben dat aansluit bij een potentiële vakprijs dan geven we ons zeker op.’

Adviseer je andere webshops om deel te nemen?

‘Iedere webshop die aansluiting vindt bij een categorie, adviseer ik om mee te doen. Een Shopping Award winnen geeft heel veel erkenning voor het harde werken van alle collega’s. Daarnaast willen klanten bij een winnende webshop bestellen en willen nieuwe collega’s bij een winnend team werken.’

Heb je actief klanten gevraagd om te stemmen? Hoe heb je dit gedaan en hoe werd daar op gereageerd?

‘Via onze social media kanalen en onze nieuwsbrief vroegen wij klanten om op ons te stemmen. Hier is positief op gereageerd, anders win je niet ;-).’

Hebben jullie veel reacties gehad op de winst?

‘We hebben duizenden likes & reacties gekregen op onze social media accounts. En op e-commerce nieuwswebsites werd Greetz overal genoemd dat we deze prestigieuze prijs hebben gewonnen. Het is dus absoluut groot e-commercenieuws als je wint. Wij hebben al onze partners bedankt voor de samenwerking, want winnen doe je samen met je collega’s en alle partners waar we mee samenwerken.’

Wat betekent deze winst voor jou en jouw organisatie?

‘Klanten en de jury hebben hun waardering uitgesproken over ons werk waar alle Greetzers iedere dag met veel aandacht voor werken. Het geeft een enorme energieboost, trots en erkenning als je wint. Helaas was de uitreiking coronaproof en konden we het grote succes niet groots vieren. Maar dit halen we in tijdens ons coronaproof kerstdiner waar we gaan proosten op onze successen. Uiteraard mag het winnen van de award de kroon spannen.’

Lees ook: Inschrijving Shopping Awards 2021 van start