Kledingplatform Zalando heeft in het eerste kwartaal de verkopen met 6,5 procent zien stijgen. Vooral het aantal nieuwe klanten valt op ten opzichte van een jaar geleden: het platform telt nu 52,4 miljoen actieve klanten, bijna 3 miljoen meer dan vorig jaar.
Die klanten zorgden voor een toename van het aantal orders: van 55,2 miljoen naar 58,5 miljoen in het afgelopen kwartaal. Het handelsvolume kwam uit op 3,495 miljard euro. Onder aan de streep resteert een nettowinst van 9,9 miljoen euro. Een jaar eerder leed Zalando nog een verlies van 8,9 miljoen euro.
Fabio Baum, General Manager Benelux & Nordics: ‘Zalando heeft een sterk kwartaal gerapporteerd met versnelde groei en hogere winstgevendheid. We zijn bezig onze ecosysteemstrategie succesvol uit te voeren. Een belangrijk onderdeel van deze strategie is de aandacht voor kwaliteit, bij zowel merken en producten die we aanbieden als in de totale ervaring voor klanten. Een voorbeeld hiervan is de lancering van ons vernieuwde Zalando Plus loyaliteitsprogramma in Nederland, dat gratis is en klanten beloont voor hun activiteiten bij Zalando.’
Zalando bevestigt zijn prognose voor het huidige boekjaar. Het bedrijf verwacht een groei van het handelsvolume en de omzet tussen de 4 en 9 procent. Het brutoresultaat zal naar verwachting uitkomen tussen de 530 en 590 miljoen euro.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zalando trekt meer klanten en ziet omzet en winst stijgen