Bpost vraagt consumenten in België om tijdelijk zelf een aantal pakketjes af te halen. Hiervoor is het bedrijf ook een partnership aangegaan met Decathlon, dat een deel van zijn winkelnetwerk inzet als extra afhaalpunt.
Zowel bpost als webshops verwachten dat er de komende tijd een exorbitante hoeveelheid pakketjes in omloop zal zijn. Om deze ‘historisch hoge volumes’ in goede banen te leiden, wil het postbedrijf gedurende een paar weken een beroep doen op het begrip van consumenten. Concreet vraagt bpost aan ‘een beperkt aantal eindklanten’ een extra inspanning om een aantal pakketjes als uitzondering nu toch zelf op te halen in een aangegeven afhaalpunt nabij. In totaal beschikt bpost over ruim 2.300 afhaalpunten in België (postkantoren, postpunten, pakjespunten en automaten).
‘Alle verwachtingen worden ruimschoots overschreden. We gaan nu al, nog voor de traditioneel drukste periode van het jaar, voorbij de piek die we in het voorjaar gekend hebben’, stelt ceo Jean-Paul Van Avermaet van bpost group. Decathlon zet voor deze dienstverlening een select aantal winkels in, die makkelijk bereikbaar zijn en waar voldoende parkeermogelijkheden zijn.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Tijdelijk DIY bij bpost
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.