Twinkle | Digital Commerce

Perry Sport sprint naar bol.com

2020-11-04
1000562
  • 1:07

Perry Sport biedt sinds deze week ook producten aan via bol.com. Voor de verkoop op deze marketplace heeft de sportwinkelketen in eerste instantie zo’n 2.000 artikelen geselecteerd.

‘Als omnichannel retailer moet je daar zijn waar de klant is’, verklaart Renske Jansen, projectmanager Retail bij Sports Unlimited Retail (waarvan Perry Sport en Aktiesport deel uitmaken) de actuele instap op bol.com. Dit plan stond al langere tijd op de roadmap van het retailbedrijf. ‘We hebben ervoor gekozen pas live te gaan op het moment dat we dit volledig geautomatiseerd konden doen – samen met onze partner ChannelEngine – zodat we nu een volledig schaalbare marketplace-inrichting hebben’, laat ze aan Twinkle weten.

Vizier op België

De livegang op het online platform van de nummer 1 van de Twinkle100 is momenteel alleen met Perry Sport in Nederland, maar snel zal ook Aktiesport worden toegevoegd en wil de sportwinkelketen tevens gaan leveren aan Vlaanderen en Wallonië.

Compleet nieuw is de aanwezigheid op marketplaces niet voor het retailbedrijf: sinds augustus 2019 is Aktiesport live op Amazon UK en sinds maart dit jaar ook op Amazon NL. ‘Daarnaast hebben we ons eigen platform opengesteld voor d2c-collecties van preferred suppliers als Nike, adidas en Reebok. Ook dit zal verder worden uitgebreid met sport- en adventuremerken die we nu al in ons aanbod hebben’, besluit Jansen.