Jumbo heeft van zondag tot dinsdag te maken gehad met een storing in het online bestelproces. Daardoor konden klanten een periode geen bestellingen plaatsen of aanpassen.
Dat laat een woordvoerder van de nummer 7 van de Twinkle100 weten aan Distrifood. Oorzaak van de storing was onderhoud aan het platform van de super. Sinds zondagochtend was er een storing op de website en in de app. Vanaf zondagavond konden klanten weer bestellingen plaatsen op de site. Gisteren is ook de app weer volledig te gebruiken voor orders.
Een maand geleden overkwam Albert Heijn ongeveer hetzelfde. De Zaanse super had enkele dagen last van de ‘nasleep van een technische storing’. Ook zorgde de drukte met online orders ervoor dat er tijdelijk geen bestellingen konden worden geplaatst. Het is overigens niet voor het eerst dit jaar dat de bestelsystemen van online supers worden overbelast. Vanwege de covid-19-pandemie bestellen meer mensen online boodschappen, wat voor drukte bij de supermarkten zorgt.
De app is nog steeds niet te gebruiken en de website heel slecht
De app doet het nog steeds niet
Continu problemen met de jumbo app en de website. Een IT afdeling die niet snapt waar ze mee bezig zijn. Foodretailers hebben vaak verouderde systemen en de verkeerde mensen verantwoordelijk voor de ICT, kan er over meepraten.
Nog stééds storing op zowel de app als website.
Update (11:18) van Jumbo: Inmiddels zou de storing verholpen moeten zijn en de apps (iOS, Android) weer online.
Ik kan de hele ochtend geen boodschappen toevoegen via de app.