Twinkle | Digital Commerce

PostNL toont drukte bij pakketpunten in app

2020-10-09
1000562
  • [nieuws]
  • 0:51

PostNL heeft zijn applicatie uitgebreid met een drukte-indicator bij pakketpunten. Consumenten kunnen zo zien op welke momenten ze lang in de rij moeten staan bij een pakketpunt.

De indicator is bedoeld voor consumenten die – in tijden van corona – drukte bij pakketpunten willen vermijden, legt Eric van Westbroek, directeur Online bij de post- en pakketdienst uit: ‘Met de informatie in de app kun je zelf een keuze maken. Op basis van historische data voorspellen wij de drukte. En consumenten kunnen zelf ook aangeven hoe druk het op een locatie is. Met die data gaan we deze service continu verbeteren.’

Voor klanten die de app van PostNL gebruiken komt er binnenkort nog meer aan. Eerder liet de pakketvervoerder namelijk weten een proef waarbij consumenten een melding krijgen als de bezorger bijna voor de deur staat, uit te gaan breiden.

In de app van PostNL zijn diens 3.600 pakketpunten in Nederland terug te vinden.