De AH App is vanaf nu beschikbaar in het Duits, Frans, Turks en Pools. Eerder werd al een Engelstalige versie gelanceerd, die inmiddels ruim 225.000 gebruikers telt.
De vertalingen zijn tot stand gekomen met behulp van generatieve AI. Daarmee speelt Albert Heijn in op de behoeften van klanten die liever in hun eigen taal winkelen. Maandelijks gebruiken zo’n vijf miljoen mensen de app.
Daarnaast heeft de supermarktketen de digitale toegankelijkheid van zowel de app als de website op meer dan 750 punten verbeterd, onder meer op het gebied van leesbaarheid en navigatie. Hierdoor is het platform beter bruikbaar voor mensen met een beperking.
AI ook voor collega’s in de winkel
Niet alleen klanten profiteren van de meertaligheid. De interne medewerkersapp is nu beschikbaar in zes talen, waaronder Oekraïens, Chinees en Syrisch-Arabisch. ‘Zo worden ook collega’s beter ondersteund in hun werkzaamheden’, aldus Sjoerd Holleman, directeur strategie, product & analytics bij Albert Heijn.

Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
AH App nu beschikbaar in vijf talen dankzij AI