Twinkle | Digital Commerce

De Last (S)mile door Leen Bakker

2020-10-08
1000562
  • [nieuws]
  • 0:50

Woonwinkel Leen  Bakker is deze week gestart met het bezorgen van meubels binnen de eigen bezorgdienst. De nieuwe service heeft de naam ‘de Last Smile’ gekregen.

Leen Bakker startte in 2019 al een pilot met het zelf bezorgen van grote orders als banken, boxprings, laminaat en tuinmeubels. Volgens de retailer is die test met succes afgerond en resulteerde het in een hogere klanttevredenheid. Daarop besloot het bedrijf om zelf een groot deel van de tweemansleveringen in eigen beheer uit te voeren. Voor ‘de Last Smile’ zijn inmiddels vijftig professionele bezorgers in dienst, die intern opgeleid worden voordat zij de weg op gaan.

De bezorgservice maakt deel uit van de groeiplannen van het bedrijf, dat verwacht dat de online omzet en volumes de komende jaren verder toenemen. ‘Daar stemmen we ons servicelevel op af, zodat onze klanten kunnen blijven genieten van een zorgeloze levering van hun bestelling.’