Online supermarkt Picnic is van plan uit te breiden naar Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Het bedrijf intensiveert daarom zijn partnerschap met Edeka.
‘We zijn nu actief in Nederland en Duitsland en hebben daar succes’, vertelt oprichter Joris Beckers in een interview met het FD. ‘We zouden niet weten waarom het in Engeland, Frankrijk, Spanje of Polen anders zou werken.’ De websuper heeft nog niet bevestigd welke landen het eerst aan de beurt zijn, maar uit voedingsinformatie op de producten van het huismerk dat Picnic binnenkort lanceert, is wel iets op te maken. Naast het Nederlands en Duits, is de info ook in het Frans en Engels te lezen.
‘We moeten meer als een Europees bedrijf gaan denken dan als een Nederlands bedrijf’, vertelt Beckers over de samenwerking met het Duitse Edeka. Dat bedrijf heeft een belang in Picnic van 35 procent. Picnic zet in op groei, waardoor het nog geen winst maakt. In 2018 bedroeg het verlies 36,7 miljoen euro. In 2020 rekent Picnic op een omzet van 500 miljoen euro.
Volgens de topman van Edeka, Markus Mosa, heeft zijn bedrijf door de samenwerking een betere onderhandelingspositie tegenover grote merken. 'Wij hebben nu een compleet aanbod: de full service-winkels van Edeka in het hogere segment, supermarktketen Netto in discountsegment en Picnic als sterke Europese onlinespeler.' De ketens gaan samen producten inkopen en huismerken maken.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Picnic wil verder de grens over
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.